نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:00

درس امروز عاشورا برای ماحفظ خانواده از آسیب‌های فکری و اخلاقی است

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: درس امروز عاشورا برای ما حفظ خود و خانواده از آسیب‌های فکری و اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و پیروان این دو غده سرطانی، یزیدیان زمان ما هستند که به پیروان راستین امام حسین (علیه السلام) و شما شیعیان در سراسر جهان ظلم می‌کنند و می‌خواهند که شما نباشید.

وی با اشاره به اینکه خوی استکباری صهیونیست‌ها و دولتمردان آمریکایی به آنها اجازه همزیستی مسالمت آمیز با مردم جهان را نمی‌دهد گفت: آنها همواره در پی مکر و حیله برای استعمار و استثمار و بهره‌کشی از ملت‌ها هستند، آمریکا و اسرائیل از ما بدشان می‌آید، چون زیر بار ظلم آنها نمی‌رویم، البته ما هم از آنها بدمان می‌آید چون آنها به ملت ما ستم می‌کنند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه تحریم اقتصادی و تهدید نظامی دو حربه اصلی دشمنان علیه ملت ایران بوده و خواهد بود افزود: ما باید نقشه‌های شوم بدخواهان را خنثی کنیم؛ دو هفته قبل آمریکا و رژیم صهیونیستی در رزمایشی مشترک در سرزمین‌های اشغالی مدعی شدند حمله به ایران را تمرین کرده‌اند، قصد آنها از حمله هوایی علیه اهداف استراتژیک در عمق، در این رزمایش اشاره آشکار به تأسیسات هسته‌ای ایران و تمرین حمله به آنها است، متقابلاً ایران هم در یازدهمین رزمایش فداییان ولایت پاسخ مناسبی به دشمن داد و قدرت و شجاعت خود را به رخ دشمنان کشید.

امام جمعه دماوند بیان داشت: ارتش ایران در این رزمایش از پهپادهایی برای بمباران و شناسایی استفاده کرد تا عمق ۲۰۰۰ کیلومتری قادر به نفوذ و عملیات است یعنی به راحتی می‌توانند به سرزمین‌های اشغالی بروند، اهداف صهیونیستی را بمباران یا شناسایی کنند و به خانه بازگردند، بدون نیاز به سوخت گیری مجدد، پهپاد سیمرغ از این نوع است که می‌تواند لرزه بر تن هر دشمنی بیفکند. این توانمندی بومی و متکی به درون باعث شده است امنیت بسیار مناسب و قابل قبولی برای فضای کشور از شمال تا تنگه هرمز و جزایر سه گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی تا مرزهای شمال و شمال غرب تا جمهوری آذربایجان و افغانستان تأمین شود.

خطیب نماز جمعه دماوند گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران و فرزندان شما به حدی از قدرت بازدارندگی رسیده‌اند که هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی ما را نداشته باشد و حتی جرأت نکند که درباره آن فکر کند، رژیم صهیونیستی اما بهتر است بیشتر به بدبختی‌ها و رسوایی‌های اخیر خود فکر کند و با فرافکنی و فرار به جلو نمایش بازی نکند. آنها واقعاً روزها و شب‌های بدی را با اعتراضات گسترده مردمی می‌گذرانند و قدم به قدم به نابودی نزدیک می‌شوند کابینه نتانیاهو ۱۹ تیر لایحه اصلاح سیستم قضائی را تصویب کرد که طی آن قدرت دیوان عالی را در برابر قوه مقننه کاهش می‌دهد و مخالفان گفته‌اند تا زمانی که نخست وزیر و تندروها از طرح‌های جنجالی خود عقب نشینی نکنند به اعتراضات ادامه خواهند داد. ارتش اسرائیل دچار تزلزل شده و ۱۰ هزار نظامی ذخیره به صنوف مخالفان پیوسته‌اند. رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی نسبت به نابودی توان ارتش هشدار داده است.

وی عنوان داشت: ما در این ایام و لیالی برای سربلندی اسلام و مسلمین دعا می‌کنیم اما در عین حال برای نابودی کافرین و منافقین و دشمنان قسم خورده خود هم دعا می‌کنیم و این معنای تولی و تبری است، دشمنان اسلام به سنگرهای فرهنگی و اجتماعی و عقیدتی ما حمله می‌کنند و منتظرند که ببینند ما چه جوابی داریم، درس امروز عاشورا برای ما حفظ خود و خانواده خود از آسیب‌های فکری و اخلاقی است که بنیان جامعه ما را هدف قرار داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412489

مهمترین اخبار ایران و جهان: