نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 13:19

نقش موثر بنگاه‌های تولیدی کوچک در ایجاد اشتغال

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک و نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی در ایجاد اشتغال در جامعه گفت: بنگاه‌های کوچگ حتی اگر با مشکلی مواجه شوند، میزان رسیدن آسیب به جامعه اندک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک و نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی در ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: آن چیزی که در جامعه، اشتغال و تحرک ایجاد می‌کند در واقع صنایع کوچک و متوسط هستند اما برخی نظریه‌پردازان در مدیریت‌های اقتصادی بیشتر به بنگاه‌های تولیدی بزرگ معتقدند در حالی‌که بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش به‌سزایی در عرصه تولید دارند. 

وی با تاکید بر نقش به‌سزای بنگاه‌های کوچک تولیدی گفت: بنگاه‌های کوچگ حتی اگر با مشکلی مواجه شوند، میزان رسیدن آسیب به جامعه اندک است اما آسیب اقتصادی بنگاه‌های بزرگتر بیشتر است و در نهایت این آسیب متوجه جامعه خواهد شد. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیران موفق بنگاه‌های کوچک آهسته آهسته می‌توانند وارد بنگاه‌های تولیدی بزرگ‌تر و عرصه مدیریت‌های کلان شوند، افزود: مدیران موفق، حرفه و تخصص را عرصه‌های کوچک شروع کرده و با تعهد و تخصص و تجربه کار را موفق پیش می‌برند. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به ۲۳ مرداد سال ۱۳۴۵ و روزی که محمدرضا شاه از بحرین چشم‌پوشی کرد، بیان کرد: عده‌ای هنوز درصدد تطهیر پهلوی اول و دوم هستند در حالی‌که تاریخ، گواه اقدامات این پدر و پسر است که چگونه با اعمال خود، آسیب‌های استعماری را متوجه کشور و ملت کردند. 

به گفته فلاحتی، «بحرین» چندین هزار سال جزو کشور ایران بود اما محمدرضا پهلوی با بی‌کفایتی در سال ۱۳۴۵ با فریب انگلیسی‌ها به این بهانه که «در بحرین دیگر نفتی وجود ندارد» با تایید محمدرضا شاه بحرین را دادند که با این اقدام نابخردانه صدای ناراحتی مردم بحرین و ایران بلند شد. 

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم بحرین شیعه بودند اما انگلیسی‌ها با فریب شاه دنبال اهداف استعماری خود بودند، گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در این میدان حضور داشتند و در نهایت بحرین از ایران جدا شد لذا باید گفت همه، دل پرخونی از این پدر و پسر ترسو و نابخرد دارند. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز به همت و مجاهدت شهید سلیمانی، منطقه از وجود آمریکایی‌ها خالی شد و ما شاخ آمریکایی‌ها را شکستیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در منطقه ذلیل شدند چرا که جمهوری اسلامی نیز فاتح میادین است و قوای سه‌گانه و مجاهدان ایران اسلامی با قدرت تلاش می‌کنند تا کوچکترین آسیبی به جامعه وارد نشود. 

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت سالروز بازگشت ازادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ بیان کرد: آزادگان، امروز ذخایر انقلاب اسلامی هستند و حمایت از ارزش‌ها و انقلاب، اولین و آخرین حرف آزادگان است و باید مورد توجه قرار بگیرند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436845

مهمترین اخبار ایران و جهان: