نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:26

125 هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند شدند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار نفر از جمعیت فارسان از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند هستند، گفت: ۹۰ هزار نفر از جمعیت بروجن و لردگان نیز در مرحله نخست این طرح زیر پوشش قرار گرفتند.

علی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به مقدمات طرح سلامت خانواده تحت عنوان پزشک خانواده، گفت: این طرح از دی ماه سال ۱۴۰۱ در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: فاز اول این طرح در شهرستان فارسان با هفت تیم و فاز دوم آن از تیرماه در بروجن و لردگان به ترتیب با ۲۱ و۱۰ تیم آغاز شد.

احمدی با اشاره به اهداف طرح پزشک خانواده در استان بیان کرد: تسهیل دسترسی خانوارها به سطوح مختلف درمانی در قالب سیستم ارجاع با کاهش هزینه خانوار، تامین و حفظ سلامت کلیه اعضای خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت با کمترین هزینه، پیشگیری از مراجعات غیر ضروری و بی‌رویه به سطوح تخصصی، عدم تحمیل هزینه اضافی به خانواده و سیستم بهداشت و درمان، رصد و حفظ سلامت مردم از طریق ارائه خدمات مراقبتی سطح یک توسط مراقبین سلامت با شعار هر ایرانی باید مراقب سلامت خود را بشناسد از جمله اهداف این طرح است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار نفر از جمعیت فارسان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، بیان داشت: لازم به ذکر است مجموعا حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت بروجن و لردگان  نیز در مرحله آغاز این برنامه تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: در فاز سوم این طرح شهرهای هفشجان، فرخشهر و شهرکرد از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433189

مهمترین اخبار ایران و جهان: