نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:26

تحرکات نظامیان آمریکایی را زیر نظر داریم/ آماده واکنش هستیم

فرمانده گارد ساحلی یمن اعلام کرد که در صورت نزدیک‌شدن نظامیان آمریکایی به آب‌های منطقه‌ای یمن، نیروهای گارد ساحلی این کشور برای انجام اقدامات بازدارنده و واکنش به هرگونه تعرض آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، محمد القادری، فرمانده گارد ساحلی یمن در سخنانی به تحرکات نظامیان آمریکایی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب واکنش نشان داد.

القادری اعلام کرد که در صورت نزدیک‌شدن نظامیان آمریکایی به آب‌های منطقه‌ای یمن، نیروهای گارد ساحلی این کشور برای انجام اقدامات بازدارنده و واکنش به هرگونه تعرض آماده هستند.

فرمانده گارد ساحلی یمن گفت: نیروهای گارد ساحلی تحرکات نظامیان آمریکایی را از زمان ورود آنان به کانال سوئز تحت نظر دارند و به آنان اجازه نخواهند داد که به آب‌های منطقه‌ای ما نزدیک شوند.

وی با اشاره به حضور تحریک‌آمیز نظامیان ارتش آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، تصریح کرد که نیروی دریایی یمن توانایی‌ها و اقدامات شگفت‌آوری را تدارک دیده که دشمن را از تعرض باز خواهد داشت.

فرمانده گارد ساحلی یمن تاکید کرد که نیروی دریایی یمن در دوره آتش‌بس و کاهش تنش به شکل بی‌سابقه‌ای روی توانمندسازی و توسعه توانمندی‌های خود کار کرده و برای دشمن شگفتانه‌هایی را آماده کرده است.

القادری اعلام کرد: نیروهای گارد ساحلی یمن برای واکنش به هرگونه تجاوزی از سوی دشمن آماده خواهند بود و هرگز به کسی اجازه ورود و تعرض به آب‌های منطقه‌ای یمن را نخواهند داد.

این در حالی است که پیش از این، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی ارسال نیروهای آمریکایی به منطقه را در تناقض با صلح و سلامت دریانوردی در دریای سرخ دانست و وضعیت حاکم میان آمریکا و یمن را اوضاع جنگی عنوان کرد.

العزی هشدارهای دولت نجات ملی یمن به آمریکا را ناشی از توجه یمن به سلامت دریانوردی در دریای سرخ دانست و افزود: سلامت دریانوردی در دریای سرخ که گذرگاه حیاتی جهان به حساب می‌آید، نیازمند دوری از اقدامات تحریک‌آمیز نظامی از سوی تمامی طرف‌ها است.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که به دلیل هوشیاری مردم منطقه، طرح خاورمیانه جدید آمریکا به طور عملی شکست خورده و آمریکایی‌ها باید محاسبات خود را مورد بازنگری قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434545

مهمترین اخبار ایران و جهان: