نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:02

انجام 2 اقدام محیط‌ زیستی در شهرستان قرچک

اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان قرچک از انجام 2 اقدام محیط زیستی در این منطقه خبرداد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، رضا شایسته سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک در حاشیه بازدید از واحدهای غیرمجاز دباغی مستقر در روستای داود آباد شهرستان قرچک گفت: فاضلاب حاصل از پروسه فعالیت این دسته از واحدها به واسطه آغشته بودن آن به فلزات سنگین مانند کروم ۶ ظرفیتی، دارای بار آلایندگی بالایی است و ورود این نوع فاضلاب به هر محیط پذیرنده‌ای، خسارت جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست وارد خواهد کرد.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسی به عمل آمده مشخص شد که این واحدها با هدایت فاضلاب خام به آب‌های سطحی و نهرهای کشاورزی موجبات آلودگی سفره‌های آب‌های زیرزمینی و همچنین آلودگی محصولات زراعی به واسطه آبیاری کشاورزان با این فاضلاب‌ها شده است .

شایسته خاطر نشان کرد: پس از صدور اخطاریه زیست محیطی برای رفع آلایندگی و اعطای مهلت به متصدیان ۱۳ واحد آلاینده، متاسفانه کمافی‌السابق فعالیت آن‌ها ادامه داشته و از این رو واحدهای موصوف برای توقف فعالیت وجمع‌آوری به مراجع قضائی معرفی شدند.

لزوم رعایت الزامات زیست محیطی در سکوی بارگیری پسماند قرچک

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک در بازدید از سکوی پسماند شهرستان قرچک گفت: مواردی مانند جلوگیری از ماندن زباله در محل، هماهنگی برای حضور همزمان سیم تریلر در سکو در زمان تخلیه خودروهای حامل پسماند، افزایش فضای سبز حاشیه‌ای و جلوگیری از آتش‌زدن پسماندها در محل مورد بررسی قرار گرفت.
 با اشاره به اینکه تجمع شیرابه حاصل از تخلیه پسماند در سپتیک بتنی موجود در واحد و عدم مدیریت اصولی آن باعث بروز مشکلات زیست محیطی شده است، اظهار داشت: شهرداری می‌بایست در اسرع وقت نسبت به احداث سیستم تصفیه شیرابه زباله اقدام کند و این موضوع را در کار گروه مدیریت پسماند شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434201

مهمترین اخبار ایران و جهان: