نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 23:46

۸۰ ورزشکار مازندران در مسابقات آسیایی هانگژو رقابت می کنند

ساری- سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: حدود ۸۰ ورزشکار استان در ۲۱ رشته ورزشی در مسابقات آسیایی هانگژو رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلیری شامگاه یکشنبه در نشست هیئت‌های ورزشی استان با اشاره به حضور ورزشکاران مازندرانی در مسابقات آسیایی هانگژو بیان داشت: حدود ۸۰ ورزشکار مازندرانی در ۲۱ رشته ورزشی شانس حضور در بازی‌های آسیایی دارند.

دلیری درخصوص آخرین وضعیت ورزشکاران مازندرانی برای اعزام به مسابقات آسیایی هانگژو گفت: این مسابقات از ۱۶ مهرماه در چین آغاز خواهد شد و ورزشکاران مازندرانی نیز امید بسیاری در کسب مدال‌ها دارند.

سرپرست معاونت امور ورزشی با اشاره به اینکه ستاد عالی مسابقات آسیایی هانگژو در مازندران تشکیل شده، بیان کرد: با پیشنهاد و پیگیری‌های سرپرست اداره کل، در راستای حضوری مقتدرانه ورزشکاران مازندرانی در این مسابقات جلسات تخصصی مختلفی را در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران برگزار کردیم و جلسات تخصصی با حضور هیأت‌ها و مدیران ادارات ورزش شهرستان‌ها در راستای حضور مقتدرانه ورزشکاران مازندرانی برگزار گردید.

وی همچنین افزود: حدود ۸۰ ورزشکار مازندرانی در ۲۱ رشته ورزشی شناسایی شده‌اند و امیدواریم این تعداد در تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی تثبیت بشوند و افتخارآفرینی کنند.

دلیری ادامه داد: حدود ۱۴ شهرستان، نماینده ورزشکار خواهند داشت و ۱۲ مربی و ۸ داور نیز شانس حضور در مسابقات آسیایی را دارند.

وی همچنین گفت: بحث حضور در اردوهای تیم ملی یکی از دغدغه‌های اداره کل ورزش و جوانان است که روی این موضوع حساسیت بالایی داریم و پیگیر هستیم که حق هیچکدام از ورزشکاران، مربیان شایسته مازندرانی در تیم‌های ملی ضایع نشود.

دلیری استعدادیابی در ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود: برگزاری المپیاد استعدادهای برتر هم که یک طرح ملی است مورد تاکید دستگاه ورزش و جوانان است و از اواخر مردادماه باید رشته‌هایی که در این طرح قرار گرفته‌اند معرفی شوند.

سرپرست معاونت امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان از عملکرد خوب ورزشکاران مازندرانی در بحث مدال آوری خبر داد و افزود: در چهار ماه ابتدای سال تعداد مدال‌های ورزشکاران مازندرانی در میادین برون مرزی ۱۱۸ مدال بوده که در مسابقات جهانی، آسیایی و بین الملی در ۱۷ رشته ورزشی حاصل شد. در واقع بطور میانگین هر روز یک مدال در رقابت‌های مختلف کسب کردیم.

وی همچنین افزود: سهم مازندران در این دوره زمانی ۱۲ مدال جهانی، ۵۸ مدال آسیایی و ۴۶ مدال بین المللی بود که سهم مردان ۸۴ درصد و بانوان ۱۶ درصد بوده است.

دلیری با اشاره به اینکه ورزشکاران مازندرانی از ابتدای سال دورخیز قدرتمندی داشتند بیان داشت: ۵۲ درصد مدال‌های کسب شده در میادین برون مرزی طلا بوده، ۲۶ درصد نقره و ۲۲ درصد هم برنزی است.

وی تصریح کرد: ۴۴ درصد از افتخارات کسب شده مازندرانی‌ها مربوط به میادین آسیایی، ۴۴ درصد بین المللی و ۱۲ درصد هم در میادین جهانی به دست آمده است و مقایسه عملکردی‌ای که در چهار ماهه ابتدای سال جدید با سال گذشته انجام دادیم، رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دلیری با تاکید بر اینکه هیأت‌های بی برنامه و کم‌کار جایگاهی در ورزش مازندران نخواهند داشت، افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته در چهارماه سال جاری ۷۱ هزار و ۴۷۸ بوده که از این آمار ۴۳ هزار و ۷۸۴ نفر در قسمت مردان و ۲۷ هزار و ۶۹۴ درقسمت بانوان هستند.

سرپرست معاونت امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان افزود: تعداد ۲۵۸۱ باشگاه خصوصی در مازندران فعالیت می‌کنند که در سه ماه ابتدای سال نیز ۱۲۷ باشگاه جدید به ثبت رسید و تعداد ۱۶ هزار و ۷۷۴ مربی هم در ورزش مازندران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۸۲ نفر آقایان و شش هزار و ۵۹۲ نفر هم بانوان هستند و در مجموع ۱۰ هزار و ۱۶۵ داور در رشته‌های مختلف ورزشی داریم که در قسمت آقایان شش هزار و ۷۵۳ نفر و در بخش بانوان سه هزار و ۴۱۲ نفر مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین افزود: در چهار ماهه ابتدای سال ۳۶۱ ورزشکار دعوت شده به تیم ملی داشتیم که از این تعداد، ۲۰۹ ورزشکار به عضویت تیم ملی درآمدند.

دلیری از پیگیری‌ها برای میزبانی استان مازندران از رویدادهای مختلف گفت و افزود: در خصوص میزبانی‌های اردوهای تیم‌های ملی ما ۲۸ مورد میزبانی از اردوهای ملی داشته‌ایم که ۱۹ مورد این اردوها در قسمت آقایان بوده و ۳ مورد در قسمت بانوان برگزار شد و در قسمت مشترک آقایان و بانوان هم ۶ مورد اردوی داشته‌ایم.

دلیری ادامه داد: در چهارماهه ابتدای سال ما حدود ۶۱ میزبانی از مسابقات مختلف کشوری را برعهده داشتیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418945

مهمترین اخبار ایران و جهان: