نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:20

پوتین: 30 کشتی جنگی به ناوگان نیروی دریایی روسیه اضافه می‌شود

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم رژه نیروی دریایی روسیه از تقویت این نیروها خبر داد و گفت تنها امسال ۳۰ کشتی از کلاس‌های مختلف به ناوگان اضافه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه یکشنبه (۳۰ ژوئیه، هشتم مرداد) شاهد رژه کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های هسته‌ای ارتش روسیه در سن پترزبورگ بود و اعلام کرد نیروی دریایی این کشور امسال ۳۰ کشتی جدید دریافت خواهد کرد. 

به گزارش رویترز، چهل و پنج کشتی، زیردریایی و سایر شناورها در مراسم سالانه روز نیروی دریایی روسیه، یک نمایش سنتی قدرت نظامی که در خلیج فنلاند و رودخانه «نوا» در سن پترزبورگ برگزار می‌شود، شرکت کردند. به گفته کرملین، حدود سه هزار پرسنل نیروی دریایی هم در رژه زمینی شرکت کردند. 

پوتین را در این مراسم «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و دریاسالار «نیکلای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی همراهی کردند و رئیس‌جمهور روسیه در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. 

وی گفت: امروز، روسیه با اطمینان وظایف گسترده سیاست ملی دریایی ما را اجرا و به طور مداوم قدرت نیروی دریایی را تقویت می‌کند. تنها امسال ۳۰ کشتی از کلاس‌های مختلف به ناوگان اضافه می‌شود. 

به گزارش رویترز، پوتین در سخنان امروز خود درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین اظهارنظر مشخصی نکرد. چهار رهبر آفریقایی در رویداد امروز یکشنبه شرکت کردند و پنج کشور آفریقایی دیگر هم نماینده به این مراسم فرستادند. 

آن‌ها بعد از اجلاس روسیه-آفریقا در سن پترزبورگ که جمعه پایان یافت به این مراسم دعوت شدند. در آن اجلاس هیأت‌ها درباره تامین غلات و مذاکرات احتمالی صلح درباره اوکراین گفت‌وگو کردند. 

 

 

شنبه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در خصوص جدیدترین ابتکاری که مسکو دریافت کرده، گفت ولادیمیر پوتین و اعضای ماموریت صلح آفریقا پس از گفت‌وگوهای خود درباره اوکراین، بیانیه مشترکی منتشر خواهند کرد. 

اولین سری از این گفت‌وگوها در تاریخ ۱۷ ژوئن در کاخ کنستانتین خارج از سن پترزبورگ برگزار شد. پوتین در آن زمان گفت که مسکو هرگز گفت‌وگو را رد نکرد و این اوکراین بود که پیش‌نویس توافقی که در استانبول در مارس ۲۰۲۲ آماده شده بود را کنار گذاشت.

رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه شامگاه جمعه هم گفت مسکو آماده است تا به دنبال راهکار مسالمت‌آمیزی برای پایان دادن به بحران و جنگ اوکراین باشد. وی خطاب به سران کشورهای آفریقایی گفت: «رویکرد و ایده‌های شما، همگی منعکس‌کننده مفاد طرح صلحی است که چین در ماه فوریه برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین ارائه کرد».

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418201

مهمترین اخبار ایران و جهان: