نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:25

خنثی شدن حمله ۲۵ پهپاد اوکراینی علیه شبه جزیره کریمه

وزارت دفاع روسیه از خنثی شدن حمله پهپادی گسترده اوکراین علیه اهدافی در شبه جزیره کریمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که حملات پهپادی صورت گرفته از سوی اوکراین علیه شبه جزیره کریمه خنثی شده است.

در این بیانیه آمده است: حملات پهپادی مذکور با استفاده از ۲۵ پهپاد علیه اهدافی در شبه جزیره کریمه صورت گرفت که ۱۶ عدد از این پهپادها با استفاده از پدافند هوایی منهدم شدند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: پهپادهای باقی مانده نیز با استفاده از سیستم‌های جنگ الکترونیک قبل از آنکه بتوانند به اهداف از پیش تعیین شده، دست پیدا کنند، ساقط شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این حملات، تلفات یا خسارات مادی برجای نگذاشته است.

لازم به ذکر است که حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه اخیراً افزایش یافته و در هفته‌های اخیر در چند نوبت پهپادهای اوکراینی به حومه مسکو و شبه‌جزیره کریمه حمله کرده‌اند.

شب گذشته نیز هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی، به مسکو، پایتخت روسیه حمله کردند. گفته شده در حمله پهپادهای اوکراینی به دو ساختمان اداری آسیب جزئی وارد شده است.

«سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو با تائید حمله پهپادی اوکراین علیه مسکو گفت که این حمله تلفات جانی نداشته است.

سوبیانین صبح یکشنبه در تلگرام گفت: «پهپادهای اوکراینی دیشب حمله کردند. نمای دو برج اداری مسکو سیتی (مرکز تجاری) اندکی آسیب دید، اما این حمله قربانی یا مجروح به همراه نداشته است».

دو روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه از دفع حمله هوایی کییف به اهدافی در مسکو با استفاده از پهپاد در شب خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این حمله خسارات و تلفاتی به دنبال نداشته است. این در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی هم پنج پهپاد اوکراینی بر فراز مسکو ساقط شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417789

مهمترین اخبار ایران و جهان: