نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:34

عوامل تیراندازی در ارومیه و بوکان دستگیر شدند

ارومیه - عوامل تهدید کننده مردم با اسلحه گرم و تیراندازی در شهرهای ارومیه و بوکان با دستور مقام قضایی و تلاش و پیگیری ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این زمینه از دستگیری و بازداشت همه عوامل تیراندازی در شهرک فرهنگیان ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی در شهرک فرهنگیان ارومیه با هماهنگی منظم بین دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی، عوامل تیراندازی و ناامنی در محل با کارهای دقیق اطلاعاتی و پلیسی و طی دستورهای قضائی قاطع، دستگیر و در روند رسیدگی قضائی قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود، این حادثه بر اثر اختلافات شخصی و خانوادگی بود و هیچ گونه علت دیگری ندارد و دستگاه قضائی کاملاً بر موضوع اشراف داشته و برخوردهای قانونی را با عوامل ناامنی شهروندان معمول خواهد کرد.

عتباتی ضمن هشدار جدی به برخی افراد که با استفاده از سلاح سرد یا گرم آرامش روانی مردم را به هم می‌زنند، تاکید کرد: در خصوص امنیت مردم هیچ گونه مماشاتی پذیرفته نیست و برخوردهای جدی و قاطع با این افراد صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی بوکان نیز در این زمینه اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در بلوار ساحلی بوکان (نزدیک پل وحدت) عوامل انتظامی بلافاصله به موضوع ورود کردند.

سرهنگ سلمان حیدری ادامه داد: در این درگیری ۲ نفر به دلیل یک اختلاف مالی و شخصی قبلی باهم درگیر و یکی از طرفین اقدام به تهدید و تیراندازی با اسلحه کمری می‌کند که طرف مقابل در این درگیری مصدوم می‌شود.

فرمانده انتظامی بوکان گفت: عوامل انتظامی بلافاصله جهت شناسایی و دستگیری ضارب اقدام و متهم به همراه سلاح مورد استفاده دستگیر و پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه علت و انگیزه این حادثه در دست بررسی است، اضافه کرد: کسانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند، برخورد با آنان بدون مماشات در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد بطوریکه مقابله با این دسته از مجرمان بسیار جدی، قاطع و مستمر است.

وی افزود: خواسته مردم برخورد جدی با هنجارشکنان است و مأموران انتظامی بوکان در جهت حفظ حقوق مردم و ساکنین آن عمل خواهد کرد.

فرمانده انتظامی بوکان یادآور شد: ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله نزاع و درگیری در شأن فرهنگ و ادب و رسوم این شهرستان فرهنگی نیست و خواسته عموم مردم نیز برخورد شدید با این ناهنجاری‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418101

مهمترین اخبار ایران و جهان: