نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:27

امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده است

امام جمعه موقت رودان گفت: وقتی امر به معروف و نهی از منکر همگانی نشود بی خیالی رواج پیدا می‌کند و این نشانه آن است که امر به معروف و نهی از منکر امروز یک فضیلت فراموش شده در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز  رودان با اشاره به احادیث و روایات متعدد در خصوص حجاب و حیا زنان در جامعه تصریح کرد: اگر به تاریخ ایران هم بنگریم خواهیم یافت زنان باستان ایران هم چادر به سر بودند، پس خانواده ها مراقبت بیشتر و بهتری را از فرزندان داشته باشند چرا که شرایط جامعه  خوب نیست.

وی ادامه داد: باید خانواده در کنار این هم امر به معروف را با لحاظ شرایط فقهی اعمال کنند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه زن در اسلام بسیار شریف است گفت: امر به معروف و نهی از منکر امروز یک فضیلت فراموش شده در جامعه است.

امام جمعه موقت رودان تاکید کرد: در طول تاریخ فرهنگ جامعه را زنان نگه داشته اند و تاریخ درباره زنان امروز قضاوت خواهد کرد و باید زنان تاریخ خوبی را رقم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر همگانی نشود  بی خیالی رواج پیدا می‌کند، قطعا هنگامی که یک نفر برای امر به معروف و نهی از منکر  بلند می شود سیلی و لگد خواهد خورد.

مهدوی گفت: این عقب نشینی خطرناک است، این شرایط هرگز مناسب حال یک جامعه اسلامی نیست و باید ملت ایران اسلامی به نهی از منکر ورود کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام ضربه خورده است گفت:   امسال هم در یک عملیات روانی در دهه اول محرم دشمن بسیار کار کرد و نمونه های آن مواردی همچون نپوشیدن لباس سیاه و عدم حضور در هیات ها بود.

امام جمعه موقت رودان افزود: دشمن از مدت ها قبل سناریو تحریم محرم را کلید زد و ذهن جوانان را می خواست به نفع خودش مصادر کند و به اصلاح ذهن ها را دست کاری روان‌شناختی کردند اما دیدیم در ملت امام حسین علیه السلام عشق و ارادت قبلی جوانان این آب و خاک به سید الشهدا کم نشد و آنها  رو به فحش و نازسا به ائمه آوردند.

وی ادامه داد: وارد کردن شبهه به جریان اسلام شناسی دیگر حربه آنها بود، در وهله دیگر نذری دادن در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام را با چهره انسان دوستانه و شبهه افکن زیر سوال بردند.

وی در ادامه به برخی دیگر از ناکامی های دشمنان در ایام عزاداری ها دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: تلاش های نیروهای امنیتی ایران اسلامی در این ایام قابل ستودنی بود.

پایان پیام/88059

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425545

مهمترین اخبار ایران و جهان: