نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:08

دشمنان با شبهه افکنی به دنبال جدا کردن مردم از معنویات هستند

شهرکرد_امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دشمنان با شبهه افکنی، فتنه انگیزی و ترویج افکار انحرافی و پلید به دنبال جدا کردن مردم از دین و معنویات مذهبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: با وجود تمام توطئه‌ها و شیطنت‌ها به لطف خداوند بزرگ مراسم دهه اول محرم با شور و شعور زیاد مردم عزادار حسینی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مردم با بصیرت استان و کشور امسال پرشورتر از سال‌های پیش با قلبی مشتاق به اهل بیت (ع) بخصوص اباعبدالله الحسین (ع) در عزارادی‌ها شرکت کردند گفت: دشمنان با شبهه افکنی، فتنه انگیزی و ترویج افکار انحرافی و پلید به دنبال جدا کردن مردم از دین و معنویات مذهبی هستند، اما با شرکت گسترده در مراسم اباعبدالله بار دیگر این توطئه‌ها خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی با بیان اینکه تمام مسلمانان بیدار و حتی سایر مذاهب دنیا می‌دانند که دین اسلام با قیام کربلا حفظ شده است تصریح کرد: ابراز ارادت به امام حسین (ع) / یادآوری مصیبت کربلا و درس‌های آن به هیچ قوم یا ملل خاصی منحصر نیست.

وی با اذعان بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امور جامعه، ظلم ستیزی و تعالی در معنویات پیام اصلی عاشوراست گفت: نه تنها نمی‌توان از این قیام گذشت بلکه باید روز به روز واقعه کربلا را مرور کرد و از عبرت‌های آن آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی در بخش دیگر از صحبت‌های خود درباره توطئه‌های دشمنان با شبهه افکنی در لزوم برگزاری مراسم عزاداری شهادت سیدالشهدا و یاران باوفایشان هشدار داد و بیان داشت: عده‌ای با سوزاندن کتاب آسمانی قرآن به دنبال ریشه کنی دین از جامعه اسلامی هستند که از این دست توطئه‌ها که ریشه در جهل چنین افرادی دارد زیاد شده که البته مسلمانان بیدارند و اسیر این اعمال وقیحانه نمی‌شوند و روز به روز اسلام زنده‌تر خواهد شد.

وی همچنین در راستای وضعیت معیشتی مردم اظهار کرد: لازم است مسئولان استانی به مشکلات معیشتی مردم به ویژه مهار افزایش بی رویه قیمت کالاها از جمله گوشت قرمز رسیدگی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425689

مهمترین اخبار ایران و جهان: