نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 08:24

آیت‌الله مکارم شیرازی: دشمن تلاش دارد با نفوذ در مسائل فرهنگی در کشور ناامنی ایجاد کند

یکی از مراجع تقلید گفت: مسائل فرهنگی از مسائل مهم امنیت است، دشمن تلاش دارد تا با نفوذ در مسائل فرهنگی، در کشور و به خصوص شهر قم ناامنی ایجاد کند که هوشیاری مردم سبب می‌شود موفق نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار سیدمحمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی جدید استان قم با حضور در بیت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سردار میرحیدری و تاکید بر توجه به سرمایه‌گذاری دشمنان بر ایجاد معضلات اخلاقی و فرهنگی در شهر قم، هوشیاری مردم را در این‌گونه موارد مهم برشمرده و افزود: مسائل فرهنگی از مسائل مهم امنیت است، دشمن تلاش دارد تا با نفوذ در مسائل فرهنگی، در کشور و به خصوص شهر قم ناامنی ایجاد کند که هوشیاری مردم سبب می‌شود، موفق نشوند.

وی در ادامه گفت: نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه‌ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانسته و اظهار کرد: باید تا حد ممکن آسیب‌های اقتصادی کاهش یابد، متأسفانه مسئولان آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته‌اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه وجود اقوام و ملیت‌های مختلف در شهر قم را سبب تغییر بافت جمعیتی قم دانست که باید توجه ویژه به آن داشت.

وی دسترسی آسان و گذرگاه مواد مخدر بودن را از دیگر معضلات شهر قم دانسته و بر ضرورت برنامه‌ریزی قوی برای رفع آن تأکید کرد.

استاد سطوح عالی حوزه، فعالیت فرهنگی و معنوی را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانسته و افزود: نیروی انتظامی علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان، در مسائل فرهنگی نیز باید تأثیرگذار باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار گفت: خدمت در شهر قم را به عنوان خدمت در مرکز جهان اسلام بدانید و از وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه در پیشبرد کارهایتان کمک بگیرید.

پایان پیام/78039

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364845

مهمترین اخبار ایران و جهان: