نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:36

صدور ۳ سال حبس برای حفار غیرمجاز در خراسان‌شمالی

مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۳ سال حبس برای ۲ حفار غیرمجاز در یکی از تپه‌های تاریخی شهرستان گرمه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ملک‌حسین قویدل چوکانلو، مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ۳ سال حبس برای ۲ حفار غیرمجاز در یکی از تپه‌های تاریخی شهرستان گرمه صادر شد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و صدور حُکم از سوی مرجع قضایی، دو حفار غیرمجاز در تپه تاریخی دوین واقع در شهرستان گرمه به سه سال حبس محکوم شد.

مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی افزود: همچنین بر اساس این حُکم تمامی ادوات حفاری غیرمجاز این فرد به نفع دولت ضبط شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به‌محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و بر اساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400901

مهمترین اخبار ایران و جهان: