نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:45

۶۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مارگون اختصاص یافت

فرماندار شهرستان مارگون از اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این شهرستان در سفر اخیر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

مختار اندرخور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: 650 میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، ورزش، عمران شهری، احداث ساختمان‌های فرمانداری و بخشداری در سفر اخیر رئیس جمهوری و وزیر کشور به عنوان نماینده معین دولت در سفر به شهرستان محروم و تازه تاسیس مارگون اختصاص یافت.

وی با اشاره به بازدید وزیر کشور از برخی جاده‌های روستایی، عنوان کرد: برای زیرسازی و آسفالت جاده مورزرد 115 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان برای جاده روستاهای بخش زیلایی از جمله چاهن، دره سهه و ..، 100 میلیارد تومان برای جاده روستاهایدلیرچ، سیلاب کلوار و ...پیش بینی شده است.

اندرخور ابراز کرد: با توجه به اینکه شهرداری مارگون فاقد درآمد پایدار بوده و بنا به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی امنکان ایجاد درآمد پایدار و خلق ثروت برای این نهاد عمومی وجود ندارد در این سفر 50 میلیارد تومان برای عمران شهری به شهرداری مرکز شهرستان نیز اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان مارگون افزود: همچنین 40 میلیارد تومان(20 میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و 20 میلیارد تومان از اعتبارات استانی) در قالب طرح اقدام برای رفع کمبودها در بخش‌های آب شرب، ورزش، راه ارتباطی، طرح هادی روستایی، آسفالت معابر روستایی و ...پیش بینی شده که بزودی برخی از این پروژه‌ها با حضور نماینده عالی دولت در استان کلنگ زنی خواهد شد.

اندرخور با اشاره به کلنگ زنی سد مخزنی سقاوه با حضور وزیر کشور بیان کرد: این پروژه با اعتبار اولیه 472 میلیارد تومان با مدت زمان اجرای 3 ساله آغاز شده که پیش بینی می‌شود با بیش از یک هزار میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری برسد.

ارتفاع سد سقاوه 44 متر، عرض تاج 10 متر، حجم کل مخزن 9.75 میلیون متر مکعب، حجم مفید مخزن 9.37 میلیون متر مکعب و متوسطه آورد سالانه ورودی به مخزن 7.34 میلیون متر مکعب است.

سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود 70 کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد باید احداث شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1400945

مهمترین اخبار ایران و جهان: