نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:44

کاهش 40 درصدی عرضه گاز مایع در خراسان‌شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی گفت: درچهارماهه ابتدای سال بیش از ۴ هزار و ۳۶ تن گاز مایع در استان مصرف ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، با اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع، عرضه این فرآورده ۴۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدرضا احمدنیا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: درچهارماهه ابتدای سال بیش از ۴ هزار و ۳۶ تن گاز مایع در استان مصرف ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، با اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع، عرضه این فرآورده ۴۰ درصد کاهش داشت.

وی گفت: شناسایی مصرف کنندگان واقعی، جلوگیری از ‌عرضه خارج از شبکه، فروش گازمایع با قیمت مصوب و آمادگی شرکت در نحوه توزیع این فرآورده از مزایای اجرای این طرح است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی افزود: مصرف کنندگان و ‌سایر اصناف تولیدی و کشاورزی که  فعالیت آنان مورد تایید سازمان‌های متولی بوده و واجد شرایط دریافت سوخت گاز مایع هستند می‌بایست در سامانه درخواست ‌فرآوده‌های نفتی ‌http://newtejaratasan.niopdc.ir‌ ثبت نام کنند.

وی تأکید کرد: با تصمیم‌گیری‌ و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی، همه هیئت‌های مذهبی می‌توانند برای دریافت گاز مایع موردنیازشان از طریق سامانه سدف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درخواست خود را ثبت و پس از تأیید سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور، گازمایع موردنیاز خود را از طریق تاسیات سیلندرپرکنی وشرکت‌های موزع  و به نرخ دولتی دریافت نمایند.

احمدنیا هدف از توزیع الکترونیکی گاز مایع را شفافیت و سامان‌دهی عملیات عرضه گاز مایع اعلام کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح، همه مردم و صاحبان حرف به‌ویژه ساکنان مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی، می‌توانند گازمایع موردنیاز خود را به مقدار کافی و با نرخ یارانه‌ای دریافت کنند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428689

مهمترین اخبار ایران و جهان: