نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 08:53

هوانیروز کرمانشاه پیشگام خدمت به مردم غرب کشور

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز در هشت سال جنگ تحمیلی پشتیبان نیرو‌های مسلح بود و امروز هم در خدمت سلامت مردم استان‌های ایلام، لرستان، همدان، کرمانشاه و بخشی از استان کردستان هستیم.

سرهنگ خلبان رحیم عینی، فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه درباره نقش و پیشینه ی هوانیروز در دفاع مقدس، اظهار کرد: نقش پررنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوانیروز قهرمان در کنار سایر رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی انتظامی ژاندارمری سابق بسیج مردمی و ایلات و عشایر و مرزنشینان غیور در ۸ سال دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست هوانیروز این افتخار را دارد که در ۸ سال دفاع مقدس در سه مرحله جانانه در کنار سایر رزمندگان و در مقابل نیروهای متجاوز صدام ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: مرحله اول آغاز تهاجم بود که به محض تهاجم نیروهای متجاوز به خاک مقدس وطن بلافاصله هوانیروز در تمامی جبهه‌های غرب، جنوب و شمال غرب در قالب تیم‌های آتش، اعزام و استقرار اولیه انجام شد به گونه‌ای که در همان روزهای اولیه در منطقه غرب هوانیروز، خاکریز اول را با دشمن تشکیل داد و این خاکریز اولیه آنچنان به دشمن نزدیک بود که خلبان دلاوری مانند سرلشکر شهید شیرودی در فاصله بسیار نزدیک با دشمن مبارزه کرد و به همین خاطر  این خلبان رشید و فداکار مورد اصابت گلوله مستقیم تانک دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید این فداکاری‌ها بود که مانع از سقوط شهرهای مرزی ما می‌شد.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه در ادامه مرحله دوم اشاره کرد و افزود: در حین تهاجم دشمن و انجام تمامی عملیات‌های ما، چه عملیات‌هایی که به صورت جداگانه ارتش انجام می‌داد و چه عملیات‌های مشترکی که با حضور ارتش و نیروهای سپاه و بسیج مردمی انجام می‌شد؛ با  پشتیبانی هوانیروز بایدصورت می‌گرفت.

وی گفت: هوانیروز با توجه به اینکه به عنوان یک یگان راهبردی واکنش سریع، شناخته می‌شود در پشتیبانی از یگان‌های زمینی چه در جبهه جنوب و چه در غرب و چه در مناطق کوهستانی شمال غرب، حضور هوانیروز به عنوان پشتیبانی نزدیک آتش و جابجایی رزمندگان و هلی‌برن به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی و یا در بحث تخلیه مجروحین و رساندن آذوقه و مهمات از غربی‌ترین نقطه مانند رودخانه چنگوله تا شمالی‌ترین نقطه که مرز مشترک بین کشور ما و ترکیه عراق می‌باشد به نام دالانپر یا همان دالانپرداغ به دست رزمندگان می‌رساندند.

عینی تصریح کرد: مرحله سوم پایان تهاجم دشمن بود که تمامی رزمندگان در این منطقه و با پشتیبانی آتش هوانیروز و نیروی هوایی درعملیات غرورآفرین و پیروزمند مرصاد که  پرونده پرافتخار دوران دفاع مقدس بسته شد.

وی افزود: در استان‌های ایلام، لرستان، همدان، کرمانشاه و بخشی از استان کردستان ما همه را تحت پوشش اورژانس هوایی قرار دادیم اگر تصادفی رخ بده و یا بیماری و یا مادر بارداری نیاز به کمک داشته باشه در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادرسانی کنیم، افتخار می‌کنیم که حدود ۲۰ مادر باردار توسط همین بالگردها به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه خاطرنشان کرد: شعار ارتش فدای ملت توسط سربازان وطن کاملا معنی شده و با افتخار می‌گوییم از سال ۹۰ تا الان حدود ۳ هزار نفر رو از مرگ حتمی نجات دادیم، این‌ها شیرین‌ترین پروازهای ماست.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1414689

مهمترین اخبار ایران و جهان: