نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:16

امام حسین(ع) به دنبال ایجاد نظام ولایی بود

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) به دنبال ایجاد نظام ولایی بود، گفت: هیچ‌گاه عدالت بدون نظام ولایی در جامعه محقق نمی‌شود، حتی فهم دقیق عدالت نیز وابسته به نظام ولایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران با تأکید بر اینکه قیام اباعبدالله(ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) بر این اصل تأکید داشتند تا نظام حاکمیتی جامعه اصلاح نشود، مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی نیز حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خودسازی را در راس امور خود قرار دهند و اصلاح شوند، گفت: در رأس این اصلاحات، اصلاح مسئولان و کارمندان دولت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حاکمیت جامعه و مردم، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، یادآور شد: اگر در این بین یک طرف خوب باشد، بر طرف مقابل هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: اگر امر به معروف جزیی باشد، آسیب‌های اجتماعی نیز جزیی برطرف می‌شود، پس باید به سراغ ریشه برویم بنابراین حضرت حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند باید امر به معروف را از رأس شروع کرد.

شعبانی با تاکید بر اینکه در دوران پهلوی حکومت فساد اخلاقی تشکیلاتی به راه انداخته بود، گفت: این فساد در ۵۰ سال پیش با وجود نبود تلویزیون و فضای مجازی بود و اگر این فضا ادامه پیدا می‌کرد و شرایط امروز به آنها ضمیمه می‌شد، دیگر نامی از دین باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه دین امروز به برکت امام(ره) و خون شهداست، اظهار کرد: معتقدم برخی مشکلات فرهنگی که امروز با آن مواجه هستیم با انجام کارهای فرهنگی اصلاح می‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) به دنبال ایجاد نظام ولایی بود، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه عدالت بدون نظام ولایی در جامعه محقق نمی‌شود، حتی فهم دقیق عدالت نیز وابسته به نظام ولایی است.

وی تصریح کرد: حکومت در نظام فکری شیعه تعریف دارد و در آن عدالت باید باشد، اما بدون علی(ع)، امام معصوم و یا کسی که از طرف امام معصوم معرفی شده، عدالت محقق نخواهد شد.

شعبانی با تأکید بر لزوم درک جایگاه امام در جامعه، اظهار کرد: امام تضمین‌کننده دنیا و آخرت است، همانند حضرت امیر(ع) که در دوران پنج ساله حکومت خود با وجود آنکه درگیر سه جنگ بزرگ بودند، اما اقتصاد مردم را هم اصلاح کردند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402345

مهمترین اخبار ایران و جهان: