نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 00:50

مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در ورزش همگانی اردبیل

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در تیر ماه امسال در برنامه‌های ورزش همگانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، اکبر ورودی اظهار کرد: از این تعداد حدود ۲۴ هزار نفر در بخش مردان و بیش از ۱۶ هزار نفر در بخش بانوان مشارکت داشتند.

وی افزود: در تیرماه سال جاری بیش از ۷۰۶ برنامه فرهنگی ورزشی توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی در مناطق مختلف استان برگزار شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: همایش پیاده‌روی، ورزش صبحگاهی، کوه‌روی و کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری، اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات و بین کارکنان، برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی و گلگشت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی استان اجرا شده است.

وی برگزاری ۴۳ برنامه پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶ هزار و ۱۵۸ نفر، ۷۷ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی با مشارکت بیش از هزار و ۶۵۶ نفر، ۲۹ مورد دوچرخه‌سواری با مشارکت هزار و ۳۲۷ نفر، ۳۲ برنامه گلگشت خانوادگی، برگزاری ۳۷ مسابقه ورزشی محلات و کارکنان، برگزاری ۲۲۸ مورد ورزش صبحگاهی و همگانی با مشارکت بیش از ۱۰ هزار نفر، برگزاری ۴۸ مسابقه ورزشی مختلف با مشارکت بیش از هزار و ۶۰۰ نفر و برگزاری ۱۵۰ همایش و جشنواره ورزشی با مشارکت بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر را از جمله آنها ذکر کرد.

ورودی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی ، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و ورزشی از دیگر فعالیت‌های تئوری و عملی گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان اردبیل در این مدت بوده است.

وی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و گفت: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ورودی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431401

مهمترین اخبار ایران و جهان: