نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 15:10

میزان صادرات میگو از طریق گمرکات استان بوشهر ۹۳ درصد افزایش یافت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی سال جاری میزان صادرات میگو از طریق گمرکات استان بوشهر ۹۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی ظهر سه‌شنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: گمرک در راستای تسهیل در صادرات و واردات کالا و حمایت از بخش تولید به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت و تلاش است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود محصولات تولیدی استان بوشهر در سریع‌ترین زمان به مقصد برسند اضافه کرد: گمرک یک سازمان پویا و پای کار است و تسریع در روند صادرات کالاها را با جدیت دنبال می‌کند.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی صادرات میگوی استان بوشهر طی چهار ماهه نخست سال جاری بیان کرد: اتصال گمرکات استان بوشهر فیبر نوری نقش مهمی در خدمات‌دهی بهتر و بیشتر به مردم دارد.

تعیین تکلیف کالاهای رسوبی

وی تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در گمرکات استان بوشهر را یکی دیگر از اقدامات مهم عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون در ۱۲ گمرک استان بوشهر هیچ کالای تعیین تکلیف نشده و یا رسوبی و فاسدشدنی نداریم.

ناظر گمرکات استان بوشهر حجم صادرات استان بوشهر در چهار ماهه سال جاری را ۹ میلیون و ۹۶۹ تن به ارزش سه میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی چهار درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان صادرات استان طی این مدت بدون احتساب میعانات گازی ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از نظر وزنی چهار درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سلیمانی مهمترین محصولات صادراتی گمرکات استان بوشهر را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینیکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه عنوان کرد.

افزایش درآمدهای گمرک بوشهر

وی افزود: کشورهای چین، امارات، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویئتنام، قطر و موزامبیک مهمترین مقصد صادرات کالاها از طریق گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به واردات ۱۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان طی سال جاری، افزود: این میزان واردات از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزشی یک درصد کاهش داشته است.

وی از امارات، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه، کره، روسیه، سریلانکا و انگلیس به عنوان مهمترین مبدا واردات کالا از طریق گمرکات استان نام برد و گفت: درآمد گمرکات استان طی این مدت ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱۷۵ درصد افزایش دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432245

مهمترین اخبار ایران و جهان: