نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 12:08

نیویورک‌تایمز حرف‌هایم درباره انتخاب مجدد پوتین را بد برداشت کرد

سخنگوی کرملین می‌گوید که روزنامه نیویورک‌تایمز حرف‌های او درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه را سوءتعبیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز حرف‌های او درباره انتخاباتی ریاست جمهور آتی روسیه و انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور این کشور با بیش از ۹۰درصد آراء را بد برداشت کرده است.

نیویورک‌تایمز روز شنبه به نقل از پسکوف نوشت که انتخابات ریاست جمهوری در روسیه «نه یک دموکراسی حقیقی بلکه یک کاغذبازی پرهزینه است» و اینکه «پوتین سال بعد با بیش از ۹۰درصد آراء مجددا انتخاب خواهد شد». این مقاله را راجر کوهن نوشته بود.

پسکوف با اشاره به دیدار با خبرنگار مذکور و سوالی که او درباره انتخابات آتی روسیه پرسید، گفت: نویسنده مقاله حرف‌های مرا کاملا غلط تفسیر کرد.

وی افزود: جواب من این بود؛ سطح همبستگی با رئیس جمهور کاملا بی‌سابقه است و همین حالا هم می‌توان گفت که اگر او برای ریاست جمهوری نامزد شود، با اکثریت آراء برنده خواهد شد و انتخابات از لحاظ تئوری، صرفا هزینه‌های غیرضروری در پی دارد.

با این حال، به گفته شخص پسکوف، او به این خبرنگار گفته است که «رئیس جمهور روسیه اصرار دارد که انتخابات بدون هیچ قصوری سازماندهی شود زیر این لازمه دموکراسی است.»

پسکوف همچنین با اشاره به اینکه پوتین شخصا در نطق وضعیت کشور به مساله برگزاری بی‌نقص انتخابات تاکید کرده است، اضافه کرد که صرف نظر از این مسائل، او (پسکوف) نظرات شخصی خود را با خبرنگار نیویورک‌تایمز درمیان گذاشته است.

انتخابات ریاست جمهور روسیه در مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و پوتین می‌تواند برای یک دوره دیگر نامزد شود اما هنوز برنامه نامزدی خود را اعلام نکرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430201

مهمترین اخبار ایران و جهان: