نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 18:56

تشکیل مجمع فعالان فضای مجازی در استان مرکزی در دستور کار است

اراک- استاندار مرکزی گفت: مجمع فعالان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در این استان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر پنجشنبه در نشست شورای فضای مجازی استان مرکزی اظهار داشت: ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در فضای مجازی نهفته است و متأسفانه با تهدیدات فراوانی هم در این ناحیه مواجه هستیم که می‌طلبد اقداماتی را در سطوح ملی و استانی دنبال کنیم.

استاندار مرکزی افزود: کار ایجابی در عرصه فضای مجازی به مراتب از اقدامات سلبی ضروری‌تر و تأثیرگذارتر است و باید در این زمینه مجموعه اقدامات ایجابی را تقویت و ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: حتماً سازوکاری برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و متخصصین حوزه فضای مجازی تعریف خواهیم کرد که فراخوانی در این خصوص صادر و ایده‌هایی هم واصل شد.

مخلص الائمه اضافه کرد: تشکیل «مجمع فعالان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای استان مرکزی» توسط شورا مصوب شد که طرح آن در دست تدوین قرار دارد و پس نهایی شدن به تصویب می‌رسد.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های فرعی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی، فنی و تولید محتوا نیز مورد تصویب قرار گرفت و برای پیگیری به اعضا مأموریت داده شد.

استاندار مرکزی افزود: راه‌اندازی مجتمع اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی با نام اختصاری «ماهور» به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی و فرهنگی در چهار بخش مرکز رشد هسته‌های فناوری و نوآوری رسانه‌ای، مرکز خدمات رسانه‌ای، مرکز آموزش حرفه‌ای رسانه و باشگاه فکری اهالی هنر و رسانه با نام «نوش‌اندیش» در دستور کار قرار دارد که بخشی از ظرفیت آن در اختیار فعالان فضای مجازی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست چند سند بالادستی از جمله سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و سند شبکه ملی اطلاعات بررسی و توجه به برش استانی این اسناد مورد تأکید قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435989

مهمترین اخبار ایران و جهان: