نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 16:26

حمله به سفارت سوئد در پایتخت لبنان با کوکتل مولوتف

منابع دیپلماتیک از حمله یک فرد ناشناس با کوکتل مولوتف به سفارت سوئد در بیروت و آماده باش نیروهای امنیتی لبنان پس از این حمله خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک منبع دیپلماتیک امروز پنجشنبه اعلام کرد که یک فرد ناشناس با کوکتل مولوتف نمای بیرونی سفارت سوئد در بیروت را بدون وقوع هیچ گونه انفجاری هدف قرار داد.

این اقدام پس از درخواست برای اخراج سفیر سوئد از بیروت به دلیل هتک حرمت و سوزاندن قرآن در استکهلم صورت گرفت.

یک منبع دیپلماتیک در سفارت سوئد بدون اشاره به نام خود گفت: ما تأیید می‌کنیم که یک کوکتل مولوتف عصر روز چهارشنبه به جلوی سفارت ما پرتاب شد ولی منفجر نشد.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود: عامل این حمله موفق به فرار شد.

در استکهلم، مقامات وزارت خارجه سوئد به خبرگزاری فرانسه گفتند که کارکنان سفارت در بیروت خوب هستند و تماس دائمی با آنها جریان دارد.

سفارت سوئد در مرکز بیروت واقع شده است و نیروهای امنیتی ماه گذشته به دلیل ترس از هرگونه حمله، پس از حادثه مکرر هتک حرمت و سوزاندن قرآن در استکهلم، اقداماتی امنیتی را در مجاورت آن انجام دادند.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود خواستار اخراج سفیر سوئد از بیروت شد. ماه گذشته، هواداران مقاومت در لبنان به دعوت سید حسن نصرالله برای تحصن بعد از نماز جمعه در مساجد در اعتراض به هتک حرمت قرآن پاسخ دادند.

حادثه هتک حرمت به قرآن محکومیت و خشم بسیاری از کشورها را برانگیخته و درخواست‌ها را برای اخراج سفرای سوئد افزایش داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435745

مهمترین اخبار ایران و جهان: