نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:18

ثبت تخلف سرعت متوسط توسط سامانه‌های ثبت تخلفات اصفهان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از ثبت تخلف سرعت متوسط توسط سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان خبر داد.

مریم تاکی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور مرور در محورهای مواصلاتی استان و ثبت سرعت لحظه‌ای همه خودروهای عبوری، امکان ثبت سرعت متوسط نیز به قابلیت‌های سامانه‌های مذکور افزوده شده است.

وی افزود: با تجهیز سامانه‌های ثبت تخلفات عبور مرور به ثبت سرعت متوسط علاوه بر سرعت لحظه‌ای در محورهای استان  و ارسال برخط آن برای پلیس، انتظار می‌رود سرعت تردد در محورهای استان کاهش یابد. 

تاکی تصریح کرد: با توجه به افزایش شدت تصادفات با افزایش سرعت این قابلیت به هدف کاهش شدت تصادف و ارتقای ایمنی راه استان کمک می کند، بنابراین رانندگان ملزم به رعایت سرعت مجاز در کل مسیر تردد هستند و کاهش لحظه‌ای سرعت در نزدیکی سامانه ثبت تخلف عبور و مرور تاثیری در عدم ثبت تخلف سرعت غیر مجاز ندارد.  

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد:  دغدغه اصلی مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی در راه‌های برون شهری است و کلیه اقدات این مجموعه از جمله نصب سامانه‌های هوشمند جاده‌ای دستیابی به این مهم است و کارکرد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور و ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای و متوسط اقدام موثری برای رعایت سرعت مطمئنه در ترددهای برون شهری است.

وی ابزار امیدواری کرد با بهبود کارآیی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای و همکاری رانندگان و مسافران راه‌های برون شهری، شاهد افزایش ضریب رعایت سرعت مجاز، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436089

مهمترین اخبار ایران و جهان: