نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 22:55

۱۵ واحد تولیدی به باشگاه هزار نفری می‌پیوندد

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۵ مجموعه تولیدی و اقتصادی در ۲ سال پیش رو به جمع باشگاه‌های هزارتایی در حوزه اشتغال می‌پیوندند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی شامگاه پنجشنبه در آئین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اظهار کرد: ما با سه عرصه مهم صنعت، معدن و تجارت روبه رو هستیم که استان اردبیل در هر سه حوزه دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: در عرصه تجارت ۱۱۲ اتحادیه، ۵۴ هزار واحد صنفی با اشتغال ۱۳۴ هزار نفر در استان اردبیل فعال هستند که حجم عظیمی از اشتغال و رونق اقتصادی را رقم زدند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به رشد ۲۳ درصدی صادرات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در افق پیش رو افزایش ۳۰ درصدی صادرات در استان اردبیل هدف‌گذاری شده و محور توسعه واحدهای صنعتی نیز تولید محصولات صادرات محور است.

عبداللهی ظرفیت ذخایر معدنی استان را بی‌نظیر و دارای ارزش افزوده بالا اعلام کرد و افزود: تاکید استاندار اردبیل بر تعیین تکلیف ۶ محدوده معدنی است تا هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی واحدهای فرآوری صنعتی در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و با هدف تحقق شعار سال در حوزه رشد تولید شناسایی قوانین مخل کسب و کار در دستور کار قرار گرفته و ما بهبود مستمری را در فضای کسب و کار استان شاهد هستیم.

عبداللهی اضافه کرد: آنچه که در رشد تولید نقش مهمی را دارد، تأمین منابع مالی است که در استان اردبیل نیز با همکاری بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات بانکی جز اولویت‌های اصلی است.

وی کل تسهیلات پرداختی را در سال گذشته بالغ بر ۲۵ همت اعلام کرد و ادامه داد: این میزان پرداخت تسهیلات نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

عبداللهی بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ در ۲ سال گذشته مبالغی پرداخت نشده ولی تخصیص‌های اولیه از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به استان ابلاغ شده که امیدواریم در سریع‌ترین زمان این تسهیلات پرداخت شود.

وی برگزاری ۱۱۰ جلسه ستاد تسهیل را در استان با هدف کمک و مساعدت به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان یادآور شد و اظهار کرد: بیش از ۶۸ درصد مصوبات این جلسات تحقق پیدا کرده است.

عبداللهی اهتمام جدی دولت را بر احیای واحدهای راکد و نیمه‌تمام یادآور شد و تصریح کرد: ۱۶۰ واحد تولیدی که با حمایت ستاد تسهیل به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند همچنان مورد حمایت واقعی خواهند بود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: برای رونق بخشی به باشگاه هزار نفری‌ها در حوزه اشتغال ۱۵ مجموعه تولیدی استان هدف‌گذاری شده که با راه‌اندازی این مجموعه‌ها امیدواریم اشتغال مؤثری در ۲ سال آینده در استان اردبیل رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436301

مهمترین اخبار ایران و جهان: