نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:30

سردار غلامرضا سلیمانی: مردم پایه شدن در فتح خرمشهرهای اقتصادی ضرورت است

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس و خنثی شدن توطئه‌های مختلف، گفت:مردم پایه شدن در فتح خرمشهر های اقتصادی ضرورت است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی استان اصفهان و آیین افتتاح ۵۱۵ نیروگاه خورشیدی و ۱۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اصفهان همانند لشکر امام حسین (ع) که در دوران دفاع مقدس طلایه‌دار بود، در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز طلایه دار است.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن است که دشمن بر این بُعد و همچنین بُعد رسانه، سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است، تا ایران ضعیفی را در مقابل خود داشته باشد ولی ملت ایران این خیانت‌ها و ناجوانمردی‌ها را در بعد اقتصادی درک کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه صنعت برق کشور صنعت قابل توسعه‌ای است، افزود: کشور در تابستان امسال رکورد ۸۵ هزار مگاوات را تجربه کرد و ما سراغ نیروگاه‌هایی می‌رویم که دارای آلودگی و فاقد پیوست پدافندی است و مشکلات بسیاری دارد در حالیکه اگر  مزایای نیروگاه‌های مقیاس کوچک خورشیدی احصا شود بیش‌از ۵۰ مزیت را شامل می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش است، در بعد اقتصادی نیز خرمشهرهای متعددی در پیش است که یکی از ابعاد آن تولید برق پاک خورشیدی است و اصفهان این مسیر را باز کرده است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: اصفهان با توجه به ظرفیت‌های که دارد می‌تواند تولید هزار مگاوات برق خورشیدی را در یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله هدف‌گذاری کند و با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و مردم پایه کردن این هدف‌گزاری را دنبال کند.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از این طرح‌ها و ارائه تسهیلات مورد نیاز، گفت: در حال حاضر راه‌اندازی هر یک از این نیروگاه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارد و با توجه به اینکه بانک مطمئن است که این وام در مسیر تولید قرار می‌گیرد، می‌تواند با تامین این تسهیلات در مسیر افزایش تولید و به تبع آن رونق کسب و کار، افزایش درآمد خانوار و کاهش تورم گام بردارد.

وی خاطر نشان کرد:  لازم است این مسیر تبلیغ شود تا افرادی که می‌توانند خودشان سرمایه گذاری کنند، خیرین و حتی بسیاری از مراکز اقتصادی و شرکت‌ها برای تامین نیاز خود پای کار آیند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جنگ امروز هیچ تفاوتی با جنگ تحمیلی ندارد، گفت: دشمن تغییر نکرده است و حتی دشمنی او بیشتر شده است، لذا شکست او‌ در این عرصه مهمتر از جنگ نظامی است و باید همه باور کنیم که همانند لشکر امام حسین (ع) دفاع مقدس باید دشمن را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در دفاع مقدس ۲۰۰ هزار بسیجی و نیروی مردمی را سازماندهی کرد، گفت: امروز نیز در راستای  اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد مردم سالار و مردم پایه شود و لذا یگان‌سازی‌ها و شبکه سازی‌ها در جنگ اقتصادی باید توسعه پیدا کند و بسیج به عنوان پاره تن مردم آمادگی صد در صد دارد تا از این طرح‌ها حمایت کند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برخورد دیوان‌سالارانه ما را به هیچ جا نمی‌رساند ولی اگر رویکرد جهادی شد به سرعت و به فضل الهی سنگرها را پشت سرهم فتح خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435301

مهمترین اخبار ایران و جهان: