نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:38

باند سرقت احشام با همکاری پلیس استان سمنان منهدم شد

سمنان- جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام باند چهار نفره سارقان احشام و دستگیری مالخر در یکی از روستاهای آذربایجان غربی با همکاری پلیس سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیدعلی میر احمدی بیان کرد: در پی سرقت‌های متوالی احشام در شهر سمنان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کاراگاهان پلیسی آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با کار شبانه روزی و تحقیقات خاص پلیسی مأموران، سرنخ چند فقره سرقت احشام به باند چهار نفره ای از سارقان ختم شد که با یک دستگاه خودروی پارس و دو دستگاه کامیونت مدتی قبل از شهر سمنان ۱۹۶ رأس دام سبک را سرقت کرده بودند.

جانشین انتظامی استان سمنان با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد دقیق محورهای مواصلاتی و با به کارگیری تجهیزات هوشمند پلیسی، سرانجام خودروهای سارقان را شناسایی کردند، اضافه کرد: بعد از تعقیب و مراقبت وسایل نقلیه متهمان، آنان را غافلگیر و دو سرنشین خودروی پژو پارس و راننده کامیونت‌ها دستگیر شدند.

میر احمدی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های فنی و پلیسی به سرقت احشام اعتراف و اظهار داشتند احشام سرقت شده را در یکی از روستاهای آذربایجان غربی به فروش رساندند.

وی با اشاره به شناسایی مال‌خر توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، افزود: متهم در حال فروش احشام مسروقه در میدان دام بود که دستگیر و ۱۱۲ رأس دام سبک توسط یکی از شکات پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضائی تحویل وی شد.

وی افزود: فرد مال‌خر در تحقیقات پلیس به خرید احشام از سارقان مورد نظر اعتراف و عنوان داشت سایر احشام سرقت شده را فروخته یا ذبح کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه ارزش احشام سرقت شده طبق نظر کارشناسان ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: چهار سارق و مال‌خر این پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی به دادسرا معرفی و با تعیین قرار وثیقه روانه زندان شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421189

مهمترین اخبار ایران و جهان: