نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 12:58

امنیت کشور مرهون رشادت‌های نیروهای مسلح است

خرم‌آباد - رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امنیت کشور مرهون رشادت‌های نیروهای مسلح است، گفت: اسلام بزرگ‌ترین مدافع زن در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پور خاقان امروز سه‌شنبه در سخنانی با تأکید بر عزاداری بر اساس شناخت و درک جایگاه امام حسین (ع)، اظهار داشت: حفظ این حالت خوش حسینی (ع) موجب می‌شود تا راه امام حسین (ع) را در زندگی خود پیاده کنیم.

بصیرت و بیداری مردم در صحنه‌های مختلف

وی با بیان اینکه حسینی (ع) ماندن، به این معناست که ببینم که امام حسین (ع) از ما چه می‌خواهند و آن را در زندگی خود به منصه ظهور برسانیم، عنوان کرد: حسین (ع) شعار نیست، عاشورا، قصه نیست، عاشورا یک نهضت است، یک درس است، امام حسین (ع) امام است که برای ما مسیر را مشخص می‌کند، سفینه نجاتی است که اگر بر آن سفینه و کشتی‌سوار شویم، همه ما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم غیور استان لرستان، حسینی (ع) بودن خود را با تقدیم بیش از شش هزار و ۵۰۰ شهید عالی‌مقام نشان دادند، افزود: ملت غیور ایران، حسینی (ع) بودن خود را نه در شعار که در عمل و شعور به منصه ظهور رساندند و اثبات کردند، مردم ایران در خنثی‌کردن اغتشاشاتی که دشمن کور، خفاش صفت و… می‌خواست در جامعه ما ایجاد کند، نقش‌آفرین شدند و نگذاشتند که آنها به اهداف شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام پور خاقان با تأکید بر اینکه این امر بصیرت، بیداری، حضور به‌موقع در صحنه‌ها و عرصه‌های انقلاب از سوی مردم و ماندگاری در راه حسین (ع) را نشان می‌دهد، تصریح کرد: شهید «روح‌الله عجمیان» صحنه عاشورای دیگری را در اتوبان کرج اجرا کرد، این شهید بزرگوار در صحنه دفاع از انقلاب، ارزش‌ها، آرمان‌های امام و شهیدان والامقام مانند شهید بروجردی، خون پاک خود را تقدیم کرد تا نام امام حسین (ع) برای همیشه در این کشور جاودان باشد.

تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین برای جوان امروز

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) با تفکر یزد و یزیدی، روش و منش یزد و یزیدیان مخالف بود، چرا که اینها راه شیطان را می‌روند و حسین (ع) راه شیطان را بر نمی‌تابد، افزود: هر جا فحشاء و منکری باشد، آنجا پای شیطان باز است، ترویج بی‌حجابی، ترویج مفاسد اخلاقی، ازبین‌بردن اخلاق در خانواده، نابودکردن روابط سالم والدین با فرزندان، نابودکردن روابط سالم در درون هر اجتماع، یعنی ایجاد تفکر شیطانی در آن جامعه است و دشمن نیز به دنبال همین بود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح، بیان داشت: امام فرمود که خدا را شکر می‌کنم که دشمنان ما را از افراد ابله قرارداد، چرا که اینها با دست خود، خودشان را رسوا کردند.

حجت‌الاسلام پور خاقان با اشاره به برنامه‌ریزی و توطئه‌های دشمنان علیه ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام، تصریح کرد: به سبب روشنگری‌های حضرت امام، رهبری بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری مردم این نقشه‌ها و توطئه‌ها نقش‌برآب شده‌اند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، بیان گذشته و واقعیت‌های قبل از انقلاب برای جوان امروز، گفت: ظلم آمریکا، ظلم جهان غرب علیه خانواده، سند جنایت‌آمیز ۲۰۳۰ و… را باید تبیین کرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به جوان گسسته و جدا شده از فرهنگ انقلاب، شهید و شهادت، ایثار و اسلام، می‌شود کسی که بیاید در کف خیابان، ناآگاهانه شعار بدهد، هنجارشکنی کند، گفت: در این راستا رهبر انقلاب فرمودند که این جوان نیاز به تبیین دارد، این جوان را باید آگاه کرد.

اسلام بزرگ‌ترین مدافع زن در جهان است

حجت‌الاسلام پور خاقان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان در ایام کرونا و تأثیرگذاری فضای مجازی بر روی جوانان در این دوران، بیان داشت: قبل از آن دشمن در برهه‌های مختلف موفق نشد، هر چه تلاش کردند که جوان نسل دومی و سومی را از انقلاب دور کنند، نتوانستند، تدابیر، مراسم‌هایی که برای شهدا گرفته می‌شد، جلساتی که در مساجد گرفته می‌شد، مراسم تشییع پیکر شهدا و… اجازه نمی‌داد که بین جوان امروز و جوان گذشته فاصله ایجاد کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن در جریان اغتشاشات سال گذشته به اسم دفاع از زن، گفت: اسلام عزیز بزرگ‌ترین مدافع زن در جهان هستی است، آنها زن را فقط به‌عنوان یک کالا و مظهر شهوت‌رانی می‌خواهند، اما اسلام به زن ارزش، جایگاه و مرام داد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه زشت‌ترین صحنه‌ها را ایجاد کردند، مردم اصیل و غیرتمند جامعه ایرانی خود را از این موضوع کنار کشیدند، راهپیمایی‌ها را دیدید، یک سری افراد ضد دین و ضد اسلام امسال دعوت کردند برای روز عاشورا لباس سفید بپوشید به منزله اعتراض به جمهوری اسلامی، اما به برکت خون شهدا و عنایت امام حسین (ع) به این کشور، تمام بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم بسیار بیشتر از سال‌های گذشته در هیئت‌ها شرکت کردند، حضور مردم در عزاداری‌ها بی‌سابقه بود، این بصیرت است.

امنیت کشور مرهون رشادت‌های نیروهای مسلح است

حجت‌الاسلام پور خاقان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در هر کشوری، حافظ جان، مال و ناموس و امنیت کشور محسوب می‌شوند، جمهوری اسلامی ایران هم از این امر مستثنی نیست، افزود: به‌واسطه ارتباط نیروی مسلح با عالی‌ترین مقام نظام که ولی‌فقیه است، جایگاهش در جمهوری اسلامی نسبت به دیگر کشورها مضاعف است.

وی تصریح کرد: جایگاه نیروی مسلح بسیار مهم است و امنیت کشور را مدیون رشادت‌ها، زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان هستیم، حدود ۴۰ شهید را در همین چند ماه گذشته عزیزان فراجا در راه امنیت کشور تقدیم کردند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم توجه به نیروی نظامی و انتظامی در حوزه‌های مختلف، گفت: عزیزانی که در طول اغتشاشات مردانه ایستادند، هر چه دشمن خواست اینها را از صحنه به در کند و دوقطبی قرارگیری نیروی نظامی در مقابل مردم را فراهم کند، نتوانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421401

مهمترین اخبار ایران و جهان: