نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:29

میراحمدی: مرز خسروی ۲۴ ساعته برای تردد زائران باز است

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در توافق با طرف عراقی، مرز تمرچین و مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. با توجه به حجم گرمای امسال، مرز باشماق و خسروی مرزهای مناسبتری برای تردد خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین امروز دوشنبه (2 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: ثبت نام زائرین در سامانه سماح از فردا (سوم مرداد) ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

وی افزود: مبلغ تعیین شده برای بیمه زائران را به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان است اما مبلغ پرداختی بیمه‌گر بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

میر احمدی گفت: در توافق با طرف عراقی، مرز تمرچین و مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. با توجه به حجم گرمای امسال، مرز باشماق و خسروی مرزهای مناسبتری برای تردد خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: افزایش قابل توجه گیت‌های خروج کشور نیز پیش‌بینی شده است. آنچه که ما را نگران می‌کند، تعداد وسایل حمل و نقل عمومی است. جابجایی بیش از ۴ میلیون زائر بسیار دشوار است و به دستور شخص رئیس جمهور ۲ میلیون اتوبوس تعبیه شده است. 

وی ادامه داد: توصیه ما به استفاده زائران از وسایل نقلیه شخصی است. به این منظور پارکینگ‌هایی پیش بینی شده است. 

میراحمدی ادامه داد: با توجه به اینکه وسایل نقلیه شخصی ظرفیت پنج نفر مسافر را دارد، پیشنهاد ستاد مرکزی اربعین، «نظر مسافر» است که نحوه آن اطلاع‌رسانی می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: گذرنامه اربعین برای کسانی که به هر نحوی فاقد گذرنامه هستند، در ماه محرم و صفر قابل استفاده است که شرط آن ثبت نام در سامانه سماح است. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: بانک مرکزی پیش بینی‌هایی برای تامین ارز زائران اربعین صورت داده است که در جلسه امروز مصوب شد و نحوه دریافت آن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397389

مهمترین اخبار ایران و جهان: