نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 07:30

انتخاب ۳۳ روستای هدف گردشگری در مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در مازندران ۳۳ روستای هدف گردشگری انتخاب شد، تصریح کرد: تعدادی از روستاها به دلایلی ازجمله شاخص‌‌‌ها و ظرفیت‌ها به‌ویژه در حوزه بافت روستا هویت خود را از دست دادند.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: براساس برنامه معاونت گردشگری سازمان شناسایی، انتخاب و ارزیابی روستاهای هدف گردشگری در دستور کار قرار دارد و در این زمینه هم جلساتی را باحضور شوراها و دهیاران روستاها و هن کارشناسان برگزار کردیم.

وی افزود: براساس شاخص‌هایی که ازسوی معاونت گردشگری اعلام شد حدود ۱۰۰ آیتم برای انتخاب روستاهای هدف گردشگری در حوزه‌های مختلف در بحث‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، زنجیره ارزش گردشگری، موضوعات فرهنگی و اجتماعی و موضوعات مربوط به مشارکت در امور اجتماعی و مشارکت زنان در امور مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی روستا تعیین شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: شاخص‌هایی توسط ادارات تابعه با همکاری روستاهای استان درحال تکمیل است.

حسنی با اعلام اینکه در مازندران ۳۳ روستای هدف گردشگری قبلا انتخاب شد، تصریح کرد: تعدادی از روستاها به دلایلی ازجمله شاخص‌‌‌ها و ظرفیت‌ها به‌ویژه در حوزه بافت روستا هویت خود  را از دست دادند.

وی ادامه داد: در کنار روستاهایی که قبلا به‌عنوان روستاهای هدف انتخاب شدند، روستاهای جدیدی را انتخاب کردیم و جهت ارزیابی به معاونت گردشگری ارسال شدند که بعد از نهایی شد به سازمان اعلام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از ۶هزار واحد اقامتی، پذیرایی تفریحی ، سرگرمی و گردشگری یک میلیون و ۲۰۰ نفر شب اقامت دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420801

مهمترین اخبار ایران و جهان: