نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:24

منشور اخلاقی محیط زیست اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد

اهواز- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: منشور اخلاقی محیط زیستی کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بنی عگبه پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین رونمایی از منشور محیط زیست کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: اولین خانه محیط زیست ادارات کل خوزستان در این اداره کل افتتاح شد.

وی افزود: هدف از تشکیل خانه محیط زیست، ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین محیط زیست و مردم و ارائه آموزه‌های محیط زیست به صورت مستقیم به مردم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه امروزه محیط زیست به یک چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر همه مردم در بحث حل مشکلات محیط زیست مشارکت نداشته باشند، هیچ سازمان و ارگانی نمی‌تواند در این راستا اقدامی را انجام دهد.

بنی عگبه گفت: این مسئله مهم در ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی توسط قانون گذاران در اصل ۵۰ قانون اساسی نوشته شده و به همه ابلاغ شده است، از طرفی در سیاست‌های محیط زیستی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید و توصیه شده که مسائل مربوط به محیط زیست باید از طریق همه اقشار مردم صورت گیرد.

وی بیان کرد: یک راهکار جدید و نوینی در ادامه تشکیل خانه محیط زیست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تحت عنوان "منشور اخلاقی محیط زیستی کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان" توسط کارکنان اداره ارشاد تدوین و امروز رونمایی از این منشور انجام شد تا یک نقشه راه برای نیل به اهداف محیط زیست داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419789

مهمترین اخبار ایران و جهان: