نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 22:32

شهدا گنجینه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستند

اردبیل- فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهدا و ایثارگران گنجینه‌های ارزشمند و گرانبهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدعلی تدین شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه کمیته نیروهای مسلح و پیشکسوتان در اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز نیروهای مسلح استان اردبیل و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فرزندان رشید این ملت با آن همه محدویت در مقابل دنیا با تکیه بر توان داخلی، ایمان به خدا و انفاس قدسی حضرت امام (ره) پیروز شدند و کمر ظلم و استکبار را شکستند.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: شهدا نیازی به برگزاری یادواره و مراسم گرامیداشت ندارند بلکه ما نیاز به شهدا داریم تا در آن دنیا دستان ما را بگیرند و در حق ما شفاعت کنند.

تدین با بیان اینکه امنیت، اقتدار، استقلال، عزت و عظمت کشور مرهون و مدیون خون شهدا است، گفت: همه باید برای انتقال آرمان‌های شهدا به نسل‌های جوان تلاش کنند تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم و عاقبت به خیر شویم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی استان با برگزاری این کنگره در استان دارالارشاد اردبیل تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: کمیته نیروهای مسلح استان اردبیل به ویژه رزمندگان و بسیجیان تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در کنار بسیج سازندگی استان فعالیت‌های مؤثری را در حوزه پیشرفت، عمران و آبادانی داشته و سعی کرده تا در ساخت خانه محروم، آبرسانی به ۴۵۰ روستا و اقدامات محرومیت‌زدایی دیگر از جمله مدرسه‌سازی، راهسازی، جهاد روشنایی و دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه گام‌های مؤثری را بردارد.

تدین فعالیت‌های جهادی بسیجیان تیپ ۳۷ در سطح استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: ویزیت رایگان بیماران به همت پزشکان و متخصصان رشته‌های مختلف در دورترین مناطق انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران در استان اردبیل و بررسی مسائل و مشکلات آنها در قالب کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان انجام می‌شود، گفت: شهدای کشورمان گنجینه‌های ارزشمند و گوهر گرانبهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که برای کشور ما عزت و اقتدار به ارمغان آوردند و سربلندی ملت ایران را رقم زدند که همه در این زمینه وظیفه سنگینی داریم و باید در راستای اهداف و آرمان شهدا تلاش کنیم.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل دیدار با خانواده‌های شهدا و اهدای تابلوفرش با عکس شهدا به آنان را یادآور شد و بیان کرد: به همت کمیته نیروهای مسلح و پیشکسوتان استان اردبیل تألیف دو جلد کتاب حوزه ایثار و شهادت «با عناوین مدافعان حرم استان اردبیل» و «اطلس تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) و رشادت‌های رزمندگان اردبیل در دوران دفاع مقدس» آغاز شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

تدین اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری با محوریت کنگره ملی شهدا در اردبیل در طول یک سال گذشته افزود: یکی از محوری ترین برنامه‌های اجرا شده در قالب کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزاری نمایشگاه رزمی و فرهنگی دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه برای اجرای برنامه‌های رزمی، فرهنگی، اجتماعی و ایجاد غرفه‌های مختلف برای رونمایی از اختراعات بسیجیان عملیات‌های مهم دفاع مقدس نیز بازسازی شده و تجهیزات مدرن نظامی در قالب نمایشگاه دفاع مقدس رونمایی شده و در معرض دید مردم قرار گرفت.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل از برگزاری اجلاسیه کمیته نیروهای مسلح و پیشکسوتان استان اردبیل خبر داد و افزود: این اجلاسیه روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح در حسینیه ثارالله شهر اردبیل با حضور سردار باقری معاون آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420589

مهمترین اخبار ایران و جهان: