نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 12:36

طرح شناسایی بنگاه های املاک فعال در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح ضربتی شناسایی بنگاه های املاک فعال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح یکشنبه در اولین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان با بیان اینکه باید بنگاه های فعال در استان شناسایی شوند، افزود: هزار و ۲۵ بنگاه املاک در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۶۶۴ مورد آن در مرکز استان هستند.

وی از اجرای طرح ضربتی شناسایی بنگاه های املاک فعال در استان خبر داد و گفت: این طرح به مدت ۲۰ روز بعد از عاشورای حسینی اجرایی می شود.

عباس زاده با اشاره به راه اندازی سامانه ای هم برای ثبت اجاره املاک، اظهار کرد: در خراسان جنوبی مشکل خاصی در زمینه اجاره مسکن وجود ندارد و در قالب این کار گروه تنها در بیرجند می توانیم اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۵۲ قانونی برای حوزه مسکن داشته ایم که تاکنون اجرایی نشده و وزیر راه و شهرسازی پیگیر اجرای آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مؤثرترین راه کنترل بازار مسکن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: بانک های استان باید پیگیری لازم را برای مشخص شدن سهم استان از وام ودیعه مسکن انجام دهند تا متقاضیان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394789

مهمترین اخبار ایران و جهان: