نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 11:32

آغاز طرح آبرسانی سپاه به روستاهای دارای تنش آبی سیستان و بلوچستان

اجرای طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان سیستان و بلوچستان با عنایت ویژه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی امروز در حاشیه آغاز طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان، اظهار داشت: این طرح با عنایت ویژه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۰ دستگاه تریلر حامل تانکرهای ۲۸ هزار لیتری به استان اعزام شده و قرار است تا به صورت مداوم مسئله آبرسانی به روستاهای داراش تنش آبی  را انجام دهند.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم استان که از گذشته تا کنون بر آن تمرکز فراوان شده و مورد تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه بوده است، مسئله آب است.

شفائی تصریح کرد: سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در راستای رسالت خدمت رسانی به مردم از گذشته تا کنون تمام تلاش خود را برای رفع معضل آب در استان به کار گرفته است.

وی افزود: خشکسالی های گذشته و قطع شدن آب رودخانه هیرمند و عدم تحقق حق آبه از کشور افغانستان باعث شده در این منطقه مشکلات عدیده مرتبط با بی آبی بوجود بیاید.

وی در ادامه گفت: سپاه سلمان در سه سال گذشته هم در ارتباط با حفظ آب موجود و هم در زمینه انتقال و جلوگیری از هدر رفت آن تلاش های چشمگیری را انجام داد که تنها در یک اقدام جهادی بیش‌ از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب موجود در چاه نیمه چهارم که در حال تبخیر شدن بود طی یک عملیات فنی و پرحجم از این چاه نیمه به چاه نیمه سوم منتقل شد که این مسئله باعث جلوگیری از هدررفت آب شد.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: این اقدام جهادی فرصتی شد تا متولیان در حوزه زیرساخت بتوانند زمانی برای اقدامات خود به دست آورند که در غیر این صورت مشکل بی آبی کنونی، زودتر گریبان‌گیر استان می شد.

شفائی تصریح کرد: وضعیت استان اکنون به گونه ای است که ما هم در جنوب و هم در شمال با مشکل کم آبی روبرو هستیم و سپاه در زمینه تامین آب برای روستاهای دارای تنش کل استان به صورت سقایی در حال خدمت رسانی است.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که سیستان و بلوچستان در زمینه آب دارد، درخواستی برای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارسال و با عنایت ویژه ایشان این ۱۰ دستگاه تریلر به استان اعزام و تا زمان مورد نیاز، خدمت این دستگاه ها ادامه خواهد داشت.

شفائی تاکید کرد: ماموریت این ۱۰ دستگاه تانکر آب رسان، خدمت رسانی به روستاهای دارای تنش سراسر استان است.

وی افزود: امیدواریم اقدامات زیرساختی در حال اجرای استان زودتر به نتیجه برسد تا دیگر نیاز به آبرسانی سقایی وجود نداشته باشد.

شفایی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه در خدمت رسانی به ولی نعمتان خود یعنی مردم اهتمام دارد و تا زمانی که مشکلات به صورت ریشه ای حل نشود با تمام ظرفیت در کنار مردم خواهد بود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394801

مهمترین اخبار ایران و جهان: