نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 09:23

اعتبار ۲۳میلیارد تومانی طرح جهش تولید در سال زراعی جاری

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت : در سال زراعی جاری بیش از ۲۳میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح جهش تولید در نظر گرفته شده است .

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام محمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام صبح یکشنبه درجلسه ستادی جهش تولید در دیمزارهای استان،گفت: در سال زراعی جاری مجموع تعهد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام  حدود 105 هزار تن بودبا توجه به افزایش بارش ها بیش از 140 هزار تن محصولات کشاورزی مختلف از سطح زیر کشت دیمزارهای استان  ایلام برداشت شده است.
 
وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حدود ۸۰ هزار سطح زیر کشت دیمزارها در استان بوده و در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ به ۱۰۰ هزار هکتار (صد هزار هکتار) افزایش پیدا خواهد کرد. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام  با اشاره به اینکه،  بیش از ۱۲ هزار کشاورز در ۱۲ شهرستان و ۵۰۰ روستا در اجرای طرح جهش تولید فعال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تحویل کودهای بذرمال، کودهای اسید آمینه و NPK، تسهیلات قرض‌الحسنه خرید ماشین‌های کشاورزی، کمک هزینه بیمه  محصولات، آموزش کشاورزان، بکارگیری ۱۵۰ نفر کارشناس و مدیر، را از جمله حمایت‌های ستاد اجرایی از کشاورزان بوده است.

زارع گفت: در این راستا  در سال زراعی جاری توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که در سال زارعی آینده با توجه به افزایش سطح زیر کشت و حمایت بیشتر از کشاورزان دیمکار استان، این رقم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: نظارت دقیق و هدایتگری‌ها موجب جلوگیری از هرگونه انحراف و تحقق واقعی طرح‌ها می‌شود که این مقوله مهم سرلوحه کار ما در اجرای این طرح قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام،استان ایلام سال گذشته توانست رتبه نخست کشور در اجرای درست و دقیق طرح جهش تولید در سطح دیمزارها را کسب کند.
 
پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394401

مهمترین اخبار ایران و جهان: