نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 17:43

شاهد تحولات خوبی بین ایران و آذربایجان خواهیم بود

آستارا- استاندار گیلان با اشاره به نتایج خوب نشست مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: شاهد تحولات خوبی در ارتباط بین دو کشور بویژه در مرزهای مشترک خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه نشست مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نتایج بسیار خوب این نشست از انتشار جزئیات کامل این نشست طی روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: در این نشست در خصوص پل آستارا چای و پل قدیمی که بخشی از آن تخریب شده بود، مرزهای مشترک، بارانداز مربوط به راه آهن، و سایر مرزهای آبی و مشترک تا جلفا و نخجوان تبادل نظر شد.

وی با اشاره به بررسی موضوعات مورد بحث طرفین در این نشست افزود: در بخش‌های مختلف همه کارشناسان مربوطه نظر دادند و کمیته‌ها و کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، آب، انرژی و راه آهن و سایر زیرساخت‌ها، امنیتی و دفاعی تشکیل شده و با مذاکراتی که از صبح امروز شروع شده و همچنان هم ادامه دارد.

عباسی با اشاره به اینکه افق روشنی برای ترانزیت کالاها و افزایش ظرفیت ورود و خروج کالاها پیش بینی می‌شود، ادامه داد: افزایش ظرفیت ورود و خروج کامیون‌ها با ارتقا سطح امکانات گمرکی و بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ شاهد تحولات خوبی در ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ارتقای مناسبات بویژه در مرزهای مشترک خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366589

مهمترین اخبار ایران و جهان: