نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 09:59

مرکز نوآوری‌های اجتماعی در استان کرمان افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از افتتاح مرکز نوآوری‌های اجتماعی در استان کرمان خبر داد و گفت: نمایشگاه دائمی تولیدات مددجویان بهزیستی نیز در قالب مرکز نوآوری‌های اجتماعی دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا وحیدزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، با تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی، اظهار داشت: همه باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نظام اجتماعی کشور بسیار اهمیت دارد و مداخلات اجتماعی باید با یک حساسیت و کار کارشناسی انجام شود، گفت: جامعه ما نیاز به آرامش دارد و ایجاد التهاب در آن مشکلات را بدتر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف در اولویت برنامه‌های سازمان بهزیستی است، بیان کرد: از ابتدای سال گذشته، ایجاد مرکز نوآوری‌های اجتماعی در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته و این مرکز ایجاد شده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری‌های اجتماعی همراه با شبکه‌های اجتماعی با دسته‌بندی 20 بسته شغلی افتتاح می‌شود، افزود: نمایشگاه دائمی تولیدات مددجویان بهزیستی در قالب مرکز نوآوری‌های اجتماعی دایر می‌شود.

وحیدزاده با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت خانواده در استان کرمان اجرایی می‌شود، ادامه داد: در این طرح خانواده‌هایی که از سه تا پنج سال تشکیل شدند و ازدواج کردند مورد سنجش قرار گرفته و اختلالات خانوادگی برای رفع آن بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از معلولیت‌ها در جنوب استان کرمان ناشی از ازدواج‌های فامیلی است، گفت: 9 خانواده دارای 5 معلول در سطح استان کرمان داریم که این معلولیت‌ها ژنتیکی و بر اثر ازدواج فامیلی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بدسرپرستی و کودک آزاری از بیشترین آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کرمان است، ابراز داشت: 9 عامل که باعث گسست خانواده می‌شد را شناسایی کردیم که در جلسه با فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها در برخی مناطق ارائه شده و این جلسات ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارزترین عامل گسست در خانواده‌ها بی‌توجهی بوده و در مرحله بعد بی‌احترامی در خانواده است، گفت: در این تحقیقی که انجام شد، اعتیاد آخرین عامل و ریشه گسست خانواده‌ها است.

وحیدزاده با بیان اینکه افزایش سالمندی در کشور و استان را داریم اما نباید به هر قیمتی اقدام به فرزندآوری شود و حتماٌ باید مشاوره ژنتیکی را داشته باشیم، افزود: برای ایجاد اداره کل بهزیستی در جنوب استان کرمان هیچ ابلاغی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های منطقه جنوب استان کرمان، ناهنجاری‌های سخت درمانی هستند و نیاز است در آن منطقه اداره کل مستقل ایجاد شود و ما موافق آن هستیم، بیان کرد: در سال‌های گذشته سعی کردیم نیروی انسانی بهزیستی در جنوب استان را افزایش بدهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بالغ بر 60 هزار پرونده توانبخشی و بیش از 10 هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم که از بهزیستی خدمات می‌گیرند، گفت: حدود هزار نفر فرزند بدسرپرست در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و در مجموع بالای 300 هزار نفر در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که حدود 10 درصد جمعیت استان می‌شود.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1365145

مهمترین اخبار ایران و جهان: