نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 10:08

ما بر سر سفره عشایر نشسته ایم/عشایر مهمترین تولید کنندگان کشور

رئیس جمهور گفت: عشایر مولد بوده و بخش قابل توجهی از تولید به دست عشایرانجام می شود و ما بر سر سفره عشایر نشسته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در جمع عشایر مردم شهرستان مارگون افزود: ورود به استان با حضور در جمع عشایر آغاز شد که امیدوارم در این جلسه لیست مطالبات همچون مسئله آب باید مدیرت شود تا عشایر از آب شرب سالم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه سد سقاوه که بهره برداری آن امروز آغاز می‌شود، ۷۰ هزار هکتار از زمین‌ها را آبرسانی می‌کند، گفت: امکان اینکه در این منطقه عشایری نیز برای عشایر سد احداث شود وجود دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مسئله آب گرم و استفاده از انرژی خورشیدی از مطالبات عشایر بود، گفت: در مناطق عشایر ی اکنون پنل‌های خورشیدی وجود دارد و باید برای عشایر در مکان‌هایی که عشایر حضور دارند، اعطای این پنل ها تقویت شود تا بخشی از مشکلات برق مرتفع شود.

وی اظهار داشت: برای بهسازی راه‌های ایلی و راه‌های عشایری که امان تردد در مناطق را مختلف فراهم می‌کنند فعالیت‌های انجام شده ولی کمبودهای وجود دارد و برای عشایر اعتبارات لازم در ارتباط با عشایر تصویب شده و تکمیل می‌شود.

رئیسی افزود: عشایر امروز مولد هستند و برای ما بسیار مایه مباهات است و علاوه بر اینکه تولید در حوزه عشایر باید تقویت شود و اگر لازم باشد باید دامداری قراردادی یا پرواربندی انجام شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌های د امی باید در اختیار عشایر قرارگیرد، گفت: زمانی که دام که به نتیجه رسید، عشایر می‌توانند نهاده دریافتی را جبران کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364945

مهمترین اخبار ایران و جهان: