نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 18:03

جان ۹ هزار بیمار سرطانی در نوار غزه در معرض خطر قرار گرفت

کمبود داروهای سرطان در نتیجه محدودیت‌های تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی، جان ۹ هزار بیمار مبتلا به این بیماری در نوار غزه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که کمبود داروهای سرطان در نتیجه محدودیت‌های تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی، باعث‌شده تا ۹ هزار بیمار سرطانی ساکن غزه، در معرض جان‌سپردن قرار بگیرند.

صبحی سکیک، مدیر کل بیمارستان الصداقه و مرکز سرطان غزه در کنفرانسی خبر با اشاره به افزایش نسبت ابتلا به سرطان در نوار غزه، گفت: بیماران مبتلا به سرطان در نوار غزه، از کمبود امکانات تشخیصی و درمانی رنج می‌برند. از آزادگان جهان و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت نجات جان بیماران سرطانی نوار غزه اقدام کنند.

اشرف ابومهادی، مدیر کل داروسازی وزارت بهداشت فلسطین نیز در این کنفرانس خبری، با تأکید بر نبود ۶ ماهه ۴۵ درصد از داروهای مورد نیاز جهت درمان سرطان در نواز غزه افزود: این رخ‌داد موجب‌شده تا بیماران نتوانند روند درمانی لازم را طی کنند.

از سوی دیگر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن بیش از ۴۰ درصد از داروهای ارسالی جهت درمان بیماران سرطانی می‌شود و این امر به افزایش درد و رنج این بیماران و درگذشت برخی از آنان می‌انجامد.

وی با اشاره به محاصره ۱۷ ساله نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی افزود: محاصره ۱۷ ساله نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با هدف کاهش توان خدمت‌رسانی بخش خدمات درمانی و اقدامات بشردوستانه در نوار غزه صورت گرفته و موجب شهادت بیماران فلسطینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366701

مهمترین اخبار ایران و جهان: