نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 23:19

تخصیص ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های آبخیزداری در استان قزوین

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و خاک و آبخیزداری در راستای محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به قزوین تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی روز دوشنبه در نشست انعقاد قرارداد استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: این طرح‌ها در حوزه احداث استخرهای معیشتی، خط لوله انتقال آب کشاورزی، بهسازی و نوسازی قنوات و احداث گابیون و خشکه چینی است.

وی تصریح کرد: در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث استخر معیشتی برای ۷۰ روستا با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان، خط لوله انتقال آب برای ۲۰۰ روستا با اعتباری معادل ۱۷۵ میلیارد تومان، بهسازی و نوسازی قنوات برای ۵۰ روستا بر اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان و احداث گابیون و انجام خشکه چینی طرح آبخیزداری برای ۳۵ روستا با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

عطایی با بیان اینکه وجود بسیج در کنار جهاد کشاورزی به مثابه یک پشتیبان قوی مادی و معنوی به شمار می‌رود، گفت: اگرچه امروز بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار در این حوزه وارد عمل شده است، اما به واقع وجود ابن نهاد معنوی برای جهاد کشاورزی یک پشتیبان قوی است.

این مسئول ادامه داد: ظرفیتی که در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ایجاد شده می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش کشاورزی مؤثر باشد که الحمدالله با ارتباط و همکاری خوب بین سپاه، بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی ما شاهد اجرای طرح‌های زیر بنایی برای بخش کشاورزی خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1399501

مهمترین اخبار ایران و جهان: