نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 20:16

دستگیری شکارچی متخلف در دشت برم کازرون به همراه 5 قلاده سگ شکاری

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از دستگیری متخلف شکار در منطقه دشت برم این شهرستان خبر داد و بیان داشت : این شکارچی متخلف به همراه ۵ سگ شکاری اقدام به شکار ۹ تشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمد امین بیرامی،سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با تشریح اقدامات انجام شده اضافه کرد: خودروی شکارچی متخلف توقیف شده و با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی موارد دنبال می شود.

این مقام مسوول در ادامه به برخی باورهای نادرست پیرامون گونه حیات وحش تشی اشاره کرد و گفت: بر اساس این باور های غلط برخی باور دارند گوشت تشی برای ریه خوب است و چربی‌اش را برای درمان مفاصل استفاده می‌کنند، برخی هم می‌گویند گوشت تشی طعم خوبی دارد و برای تغذیه از آن استفاده می‌کنند همه این باورهای غلط دست آویزی برای کشتار حیوان تشی شده است. 

بیرامی در ادامه خواستار فرهنگ سازی در بین خانواده ها برای حفاظت از حیات وحش شد و گفت: با آموزش‌هایی که مردم دیده‌اند شرایط بسیار بهتر شده با این حال همچنان در برخی مناطق مردم باور‌های خرافی خودشان را دارند و امیدواریم با آموزش های بیشتر در این راستا از چنین اقداماتی پیشگیری نماییم.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399201

مهمترین اخبار ایران و جهان: