نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:33

لزوم اتخاذ راهکار مقابله‌ای در تصرف اراضی ملی در اردبیل

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید راهکارهای مقابله‌ای در بخش تعرض و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر دوشنبه در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به لزوم اتخاذ راهکارهای مقابله‌ای در بخش تعرض و تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: دستگاه قضائی استان اردبیل به جد پیگیر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان است.

وی با بیان اینکه با هر گونه سهل انگاری و ترک فعل مدیران در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز مطابق با قانون قاطعانه برخورد می‌شود، گفت: یکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی، صدور اسناد برای اراضی ملی و منابع طبیعی، املاک دولتی و زمین‌های کشاورزی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: الحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته برای تمامی اراضی ملی و منابع طبیعی سند صادر شده و در بحث املاک دولتی نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است که در این راستا فقط صدور اسناد برای زمین‌های زراعی و کشاورزی نیازمند اقدامات عاجل و سریع است.

حجت الاسلام کثیرلو خاطرنشان کرد: جا دارد برای جلب همکاری‌های مردمی و زارعین نهادهای فرهنگی در بحث آگاه سازی و اطلاع رسانی از مزیت‌های سند تک برگی اهتمام جدی تری داشته باشیم.

وی با اعلام آمادگی دستگاه قضائی استان برای هر گونه کمک به افزایش کار آمدی واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای کارشناسان و مدیران حقوقی با استفاده از ظرفیت‌های قضات مجرب و با تجربه می‌تواند در روند پیگیری پرونده‌های حقوقی در محاکم بسیار مؤثر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398645

مهمترین اخبار ایران و جهان: