نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:44

فتاح: بنیاد مستضعفان برای خدمت به مردم در کنار دولت قرار دارد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در کنار دولت برای تسهیل در خدمت به مردم است، راه ما و دولت یکی است، نهادها جدا از دولت نیستند و هر اقدامی انجام می‌دهیم با هماهنگی و اطلاع دولتمردان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز فتاح عصر امروز در شورای اداری استان کردستان در سالن پیامبر اعظم استانداری اظهار کرد: اگر بخواهیم در نقشه ایران یک جایی را به خون قرمز کنیم آنجا کردستان است.

وی گفت: وقتی انسان برای چیزی خون داده و ایثار کرده باشد باید با تمام جان پای آن بایستیم و اگر برای کردستان هرکاری انجام شده، کم بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان اذعان داشت: کردستان آباد و توسعه‌یافته تلاش بیشتری می‌خواهد و در این خصوص تعارف نداریم و با وضع کنونی جامعه نباید وقت خود را با تعارفات هدر بدهیم.

وی اذعان کرد: امروز کردستان و کل ایران به کار نیاز دارد، مردم دیگر به سخنرانی و حرف‌ها اعتماد ندارند بلکه نیاز به کار دارند.

فتاح با بیان اینکه امروز خدا به دست عبد صالح خود کشور را به دست ما داده است و امروز نظاره‌گر عملکرد ماست، گفت: در حوزه خدمت و توسعه کم کار نشده است اما نیاز به کار بیشتر و تلاش مضاعف هست.

وی در ادامه گفت: سعی و تلاش، کار دلی و جهادی و آوردن جان مایه است لذا باید با تلاش جهادی و مضاعف زمینه رفع مشکلات را فراهم کنیم و انتظار مردم هم این است که بتوانیم منابع و امکانات و سرمایه‌های کشور را باید پای کار بیاوریم.

فتاح از جوانان به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برد و گفت: باید جوانان را پای کار بیاوریم و از فرصت وجودی‌شان در مسیر رفع مشکلات بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: مردم کردستان لایق بهترین خدمات هستند، کردستان نیروگاه و سد نداشت اما احداث شد و باید گام‌های توسعه‌ای دیگر هم در این استان برداشته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: خداوند به برکت این نظام دل‌های ما را به هم گره زده است و اکنون که امنیت پایدار در کردستان و کشور برقرار است باید به فکر امنیت اقتصادی و معیشتی باشیم.

وی با بیان اینکه مسوولیت ما در خدمت به مردم سنگین است، گفت: در هر نقطه‌ای قرار داریم باید برای آباد کردن آن تلاش کنیم و به جای اینکه مدام به فکر نقد باشیم مسیر ساختن را در حد توان تسهیل ببخشیم.

فتاح اضافه کرد: مردم باید خروجی این تلاش‌ها را ببینند و در زندگی خود احساس کنند.

وی در ادامه گفت: بنیاد مستضعفان در کنار دولت برای تسهیل در خدمت به مردم است، راه ما و دولت یکی است، نهادها جدا از دولت نیستند و هر اقدامی انجام می‌دهیم با هماهنگی و اطلاع دولتمردان انجام می‌شود.

فتاح ادامه داد: وحدت رویه بین نهادها و دولت در دولت سیزدهم تقویت شده و آثار آن را می‌بینیم.

وی عنوان کرد: امروز خدمات بنیاد علوی در شهرستانی مانند سروآباد جواب داده اما کافی نیست و باید تلاش‌ها گسترده‌تر شود و ما تا پایان تعهدات در سروآباد خواهیم ماند.

فتاح تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در هر استان یک منطقه را می‌پذیرد اما جدای از سروآباد، شهرستان مریوان هم به عنوان پایلوت و منطقه هدف خدمات بنیاد را قبول کردیم.

وی اضافه کرد: بیجار هم به عنوان یک منطقه ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای رفع مشکلات و توسعه آن برنامه خواهیم داشت و عنایت‌های لازم انجام می‌گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: 20 هزار واحد مسکن محرومین را در کل کشور احداث می‌کنیم که سهم استان کردستان از این تعداد، یک هزار واحد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک هزار و 430 واحد مسکن محرومین در کردستان به سرعت احداث شود این سهمیه را افزایش خواهیم داد.

فتاح گفت: برای اتمام کارها و برنامه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در سروآباد 12 میلیارد تومان اعلام نیاز شده که پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در 8 ماهه باقی‌مانده از سال 40 میلیارد تومان اعتبار برای مریوان در نظر گرفته‌ایم که اگر این رقم کارسازی و جذب شود بنیاد مستضعفان این رقم را افزایش داده و محدودیتی در این خصوص نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: 100 میلیارد تومان تسهیلات از منابع بنیاد از طریق بانک سینا به مردم استان پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین از افزایش توزیع بسته‌های حمایتی در کردستان خبر داد و گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم اختصاص خواهین داد که نحوه هزینه‌کرد آن باید به صورت شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1373845

مهمترین اخبار ایران و جهان: