نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 18:12

وجود ۱۳۰ گیت ورودی در مرز عراق به منظور سهولت تردد زوار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در کشور عراق به منظور سرعت بخشی به تردد زوار تعداد گیت های ورودی به ۱۳۰ گیت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران، با اشاره به اینکه ضروری است رانندگان عزیز و صاحبان کالا پیش بینی کنند که از سایر مرزهای کشور برای تردد به عراق استفاده کنند، گفت: با توجه به بازدید های به عمل آمده از زیرساخت های مسیر ایلام به مهران، پایانه مرزی مهران و مرز زرباطیه عراق مشخص شد که انجام زیرساخت های مرز مهران به سرعت در حال انجام بوده و همچنین با وجود عملیات های راهداری مختلف، گره های ترافیکی و تردد سنگین خودروها که در سال های اخیر دیده می شد،رفع خواهد گردید.

وی افزود: همچنین انتظار می رود امسال با توجه به سرمایه گذاری خوب و قابل توجه حوزه راه، زائران عزیز سفری راحت را تجربه نمایند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه در این رابطه مسیر ایلام به مهران چهار بانده شده در اربعین باعث کاهش ترافیک سنگین نسبت به سال های قبل خواهد شد، ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای رفاه حال زائران عزیز  تجهیز تعداد ۸٠٠ چشمه سرویس بهداشتی و حمام با سرمایه گذاری قابل توجه است. 

میر احمدی خاطر نشان کرد: با توجه به گرمای هوا در مهران،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از گزمازدگی زائران همچون دپو آب خنک، کارخانه یخ و دپوی قالب های یخ، جت فن ها، سایه بان ها و اتاق های سرد نیز فراهم شده است.

این مقام مسئول گفت: در کشور عراق و آن سوی مرز مهران نیز در زمینه سرعت بخشی به تردد زوار کارهای خوبی از جمله افزایش گیت های ورودی در مرز زرباطیه عراق به ۱۳۰ گیت، افزایش درب های خروجی از مرز مهران به سمت مرز زرباطیه به ۵ درب و همچنین تعداد گیت های خروجی از مرز مهران نیز به ۱۵۰ گیت صورت گرفته است. 

میراحمدی تصریح کرد: مهم ترین اقدام انجام شده در سال جاری کنترل مشترک و تبادل اطلاعات مشترک در هنگام خروج زوار است که سرعت خروج زوار از مرز مهران و ورود به خاک عراق چند برابر افزایش یافته است.

وی گفت: پارکینگ ها در مرز مهران نیز به طور چشمگیری توسعه یافته و ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو دراین پارکینگ ها فراهم شده و پارکینگ شماره یک و ۲ اربعین در مهران به دروبین های مدار بسته مجهز شده است.

میراحمدی افزود: آمادگی طرف عراقی برای تردد موکب ها به آن سوی مرز نیز اعلام شده است و از موکب داران عزیز تقاضا داریم قبل از شروع ایام شلوغ مرز، هر چه زودتر در بازه زمانی که اعلام شده به سمت مرز مهران برای خروج از کشور و استقرار در مسیرهای تعیین شده حرکت کنند.

این مقام مسئول گفت: تردد کامیون های تجاری از ۳ تا ۱۸ شهریور در مرز مهران ممنوع است و با رایزنی های انجام شده یک قرارگاه مشترک هم در مرز زرباطیه عراق بین مسئولان استان ایلام و مسئولان عراقی ایجاد شده است که مسائل مربوط به تردد زوار در این قرارگاه مشترک بررسی می شود.

میراحمدی در رابطه با بهداشت و سلامت نیز به زائران توصیه کرد: اطفال، شیرخوارگان، افراد دارای بیماری های زمینه ای و افراد سالخورده باید توصیه های لازم را رعایت کنند و انشاالله زوار عزیز در اربعین سال جاری یک حماسه بزرگ را رقم خواهند زد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442389

مهمترین اخبار ایران و جهان: