نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 11:45

دلال‌ها تهدیدی برای توریسم درمانی قم هستند

قم- رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم گفت: متأسفانه در حوزه توریست درمانی دلال‌هایی وجود دارند که مانع از ارائه خدمات مطلوب به افرادی که از خارج کشور به شهر قم سفر می کنند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد قاسم زاده صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در زمان رژیم طاغوت، حکومت فشارهای زیادی بر روی روحانیون تحمیل می‌کرد که این مرکز درمانی در راستای ارائه خدمات درمانی به طلاب نقش آفرینی کرد و مورد وثوق امام خمینی (ره) بود.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم گفت: در زمینه ارائه خدمات به طلاب جدا از بیمه پایه و تکمیلی، به طلاب که دارای کد طلبگی هستند در ۴۰ خدمتی که تعریف شده، ۳۵ درصد تخفیف داده می‌شود.

قاسم زاده با بیان اینکه موضوع قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با موازین شرع مقدس از جمله برنامه‌های بیمارستان بوده و تلاش شده تا این موضوع با جدیت دنبال شود افزود: کلیه اقدامات در اتاق عمل، بخش زنان و زایمان توسط زنان صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: تاریخ‌های لاکچری به شدت به بیمار و نوزاد آسیب می‌زند و محدودیت‌های شدیدی در این زمینه در بیمارستان وضع شده که در این تاریخ‌ها بیمار پذیرش نمی‌شود و در عوض تلاش کردیم تا در اعیاد مذهبی تسهیلاتی را برای خانواده‌ها در نظر بگیریم به عنوان نمونه از روز قبل تا بعد از روز عید غدیر به خانواده‌های که اسامی فرزند خود را علی، حیدر، مرتضی و امیر نامگذاری کردند مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی اهدا شد.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم افزود: به زور زایمان کردن و زایمان در زمان زودتر از موعد، آسیب‌های وحشتناکی برای نوزاد و مادر به دنبال دارد.

قاسم زاده بیان داشت: یکی از روحانیون در مجموعه حضور دارند که مسائل و احکامی مختلفی که بیماران ممکن است به آن نیاز داشته باشند را برای آنان بیان می‌کند.

وی ادامه داد: لینک‌های دعایی برای استفاده همراهان در نظر گرفته شد و برای آنان ارسال می‌شود تا افرادی که بیماری بستری دارند این صوت و فایل را گوش دهند و این امر موجب تقویت بعد معنوی آنان خواهد شد.

بیمارستان آیت الله گلپایگانی با ۶۰ سال قدمت مستهلک است

وی گفت: بیمارستان آیت الله گلپایگانی با ۶۰ سال قدمت مستهلک است و بیشتر کسانی که در حوزه خیرین سلامت هستند به بخش‌های دولتی توجه دارند و ما علارغم اینکه بیمارستان خیریه هستیم اما کمک چندانی از سوی خیرین نداشتیم هر چند که موقوفاتی وجود دارد که البته تأمین کننده مخارج بیمارستان نیست و برای تجهیز بیمارستان و ساخت بنای جدید هزینه چند ده میلیاردی نیاز است.

وی عنوان داشت: مددکاران اجتماعی و همچنین معتمد اداری به بیماران به خصوص افراد بی بضاعت کمک می‌کنند و هر چند که نمی‌شود همگان را راضی کرد اما تلاش کرده ایم تا تخفیفات قابل توجهی به افراد بی بضاعت داشته باشیم.

قاسم زاده عنوان داشت: بخش‌های بستری، سرپایی و اورژانس در بیمارستان آیت الله گلپایگانی خدمات دهی دارند که تلاش شده تا در بخش اورژانس با هزینه و تعرفه پایین خدمات داشته باشیم.

وی بیان داشت: در بخش سرپایی تلاش کردیم درمانگاه‌ها را به سمت تخصصی و فوق تخصصی ببریم تا بسته‌های خاص درمانی به بیماران داده شود به عنوان نمونه درمانگاه و کلینیک کوتاهی قد، سردرد و میگرن، کمردرد و مفاصل و زانو درد ایجاد شده و پزشک و مسئول فنی در این مراکز مستقر هستند.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم ابراز داشت: هر روز کلینیک بیهوشی و درد در این مرکز فعالیت دارد و شهروندان قمی می‌توانند در این زمینه مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: کلینیک تخصصی زخم در این مرکز دایر است و اوزون تراپی نیز صورت می‌گیرد و از سویی دیگر غربالگری سلامت روان کودکان در این بخش دایر است و کودکان بالای ۴ یا ۵ سال می‌توانند مشاوره‌های لازم را در این زمینه دریافت کنند.

آندوسکوپی کف مغز برای اولین بار در استان قم

قاسم زاده با اشاره به فعالیت بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی داخلی مردان و زنان بیان داشت: آندوسکوپی کف مغز برای اولین بار در استان قم در این مرکز انجام می‌شود که نیاز استان را در این زمینه می‌تواند برآورده کند.

وی ابراز داشت: گلایمندی هایی در زمینه دسترسی به بیمارستان وجود دارد و پارکینگ مشکل اصلی این منطقه است و نامه نگاری‌هایی به شورای ترافیک استان صورت گرفته است.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم عنوان داشت: متأسفانه در حوزه توریست درمانی دلال‌هایی وجود دارند که مانع از ارائه خدمات مطلوب به افرادی که از خارج کشور به قم می آیند می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۲ مرکز تسهیلگر خدمات درمانی در استان مجوز دارند که دلال‌ها سهم خواهی می‌کنند و امید است مراکز بیشتری مجوز داشته باشند و در این مرکز نیز به بیماران بین المللی خدماتی با هزینه‌ها تعریف شده ارائه می‌شود.

قاسم زاده افزود: میراث فرهنگی و وزارت بهداشت باید در زمینه تسهیل گران حوزه خدمات درمانی نظارت لازم را داشته باشند که متأسفانه هم اکنون برخی ارجاع بیماران از سوی هتل‌ها و دلال‌ها است که نباید اینگونه باشد.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم با بیان اینکه ما با پدیده زیرمیزی مواجه هستیم که راه‌هایی برای مدیریت آن پیش بینی کردیم افزود: پزشکان حق گرفتن زیرمیزی ندارند اما متأسفانه برخی پزشکان در مطب زیر میزی می‌گیرند.

وی عنوان داشت: سهم پزشکانی که زیرمیزی نمی‌گیرند تا ۳۰ درصد را افزایش دادیم که این امر مورد استقبال پزشکان قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1443245

مهمترین اخبار ایران و جهان: