نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:05

سهم برق هسته‌ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سهم برق هسته‌ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده که این سهم منطقی و مطالعه شده است و پشتوانه اطلاعاتی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سهم برق هسته‌ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است. این سهم هم منطقی است، هم مطالعه شده و هم پشتوانه اطلاعاتی دارد.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن سهم برق هسته‌ای باید مکان‌یابی می‌کردیم؛ اولاً به دلیل بزرگی این نوع نیروگاه‌ها باید حتماً نزدیک سواحل احداث شود تا آب مورد نیاز برای خنک کردن راکتور در دسترس باشد و ثانیاً به لحاظ اقلیمی و زیرساختی باید در مکانی باشد که به شبکه برق کشور متصل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به مکان‌یابی پنج ساحل دریایی برای احداث نیروگاه هسته‌ای، افزود: در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر شرکت‌های مورد نیاز احداث نیروگاه برق هسته‌ای تأسیس و مطالعاتش آغاز و مذاکراتش انجام و زمین‌های مورد نیازش خریداری شده است.

اسلامی بیان کرد: نیروگاه‌های کارون در استان خوزستان در همان محلی که قبل از انقلاب عملیات اجرایی انجام شده بود، با استفاده حداکثر از ساخت داخل مجدداً در همان محل مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423145

مهمترین اخبار ایران و جهان: