نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 17:01

۵۰۰ تاکسی در همدان نوسازی می‌شود

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان از نوسازی ۵۰۰ تاکسی طی امسال در همدان خبر داد.

محمود حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده در همدان اظهار کرد: هفته جاری با ۷۳ نفر از دارندگان تاکسی فرسوده تماس گرفته و یا پیامک ارسال شد که برای گرفتن تسهیلات به بانک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نفر از رانندگان تاکسی افتتاح حساب و واریز وجه داشتند که به ۷۳ نفر اعلام شده برای دریافت وام اقدام کنند عنوان کرد: در حال حاضر نیز تعدادی درخواست واریز وجه داشتند اما چون ما هم باید مشارکت کنیم و پرداخت وجه داشته مبلغی باشیم، کار را مرحله‌ای پیش خواهیم برد.

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با بیان اینکه در مرحله او کار ۱۲۰ نفر انجام شد و در فازهای بعدی نیز افرادی اضافه می‌شوند گفت: طبق توافقی که با اتحادیه تاکسیرانی داشتیم و قول‌های صورت گرفته، امسال تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه خودرو را می‌توانیم نوسازی کنیم.

وی تاکید کرد: البته قول افزایش نوسازی خودروهای فرسوده داده شده اما فعلا مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت که با اضافه شدن این ۵۰۰ تاکسی نو به سطح شهر نیز اقدام قابل توجه و مبارکی است.

حضرتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه تاکسی در سطح شهر همدان فعال است گفت: تعدادی از این تاکسی‌ها به صورت تاکسی بیسیم در ترمینال و بیمارستان بعثت فعالیت می‌کنند و مابقی در خطوط هستند.

وی با بیان اینکه قبلا موضوع فرسودگی خودروها بر اساس سن تاکسی تعیین می‌شد و خودروهای بالای ۱۰ سال قدمت، فرسوده محسوب می‌شدند اما اخیرا قانون‌گذار اعلام کرده که خودرویی اگر سه مرحله نتواند معاینه فنی بگیرد، فرسوده به شمار می‌آید و دیگر سن تاکسی ملاک نیست.

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان خاطرنشان کرد: طبق این قانون جدید ۶۰ درصد ناوگان تاکسی شهر همدان فرسوده است و باید نوسازی شود که ما خودروهای پیکان، پراید و روا را در اولویت نوسازی قرار دادیم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557989

مهمترین اخبار ایران و جهان: