نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 09:45

هوای 7 شهرستان استان تهران آلوده شد

طبق داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور 7 شهرستان استان تهران در وضعیت آلودگی هوا قرار دارند که طبق توصیه‌های پزشکی مردم باید از فعالیت زیاد در فضای باز خود داری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت هم‌اکنون روی عدد 79 قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

طبق این داده ها شهرستان‌های پردیس با شاخص 109، پاکدشت با شاخص 107، قرچک با شاخص 132، اسلامشهر با شاخص 102، شهریار با شاخص 108 و ملارد با شاخص 147 در وضعیت نارنجی آلودگی هوا یعنی ناسالم برای گروه های حساس می‌باشند.
 

در این وضعیت طبق توصیه شرکت کنترل کیفیت هوا، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
 

 

بر اساس همین گزارش، ورامین با شاخص ۱۵۲ در وضعیت قرمز آلودگی هوا یعنی ناسالم قرار دارد.
 

 

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۸ روز هوای پاک، 168 روز هوای قابل قبول، 44 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557301

مهمترین اخبار ایران و جهان: