نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 18:17

تقویت جنگنده «سوخو-57» با راکت‌های کروز دور برد جدید

منابع نظامی روسیه روز سه شنبه از تجهیز جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» روسیه به راکت کروز دوربرد جدید خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود استفاده محدود از جنگنده رادارگریز پیشرفته «سوخو-۵۷» روسیه در جنگ با اوکراین، اکنون این جنگنده با موشک کروز«کی آربی بی سی ام»  برای داشتن قابلیت‌های حملات دوربرد تقویت شده است.

به گزارش وبگاه «بالگرین میلیتری» به گفته یک منبع آگاه روس،  این موشک کروز دوربرد مشابه تسلیحاتی است که در بمب‌افکن های راهبردی توپولوف استفاده می‌شود. کوچک شدن قابل توجه  این راکت جدید به دلیل طراحی پیچیده بال‌های تاشو و مدار جمع و جور آن است.

 بر اساس این گزارش، موشک‌ها می‌توانند اهدافی را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری با دقت مورد اصابت قرار دهند. سوخو-۵۷ با دارا بودن دو جایگاه تسلیحات داخلی کاملاً مجهز به طیف قابل‌توجهی از قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی است.

این جنگنده فناوری‌های پیشرفته دارد؛ سوخو-۵۷  مانورپذیر و رادارگریز می‌تواند اهداف هوایی و زمینی دشمن را در فواصل دور شناسایی و منهدم کند.

در بدنه این جنگنده مواد کامپوزیت به طور گسترده استفاده شده و کابین این جنگنده به پیشرفته‌ترین تجهیزات مجهز است.

این هواپیما برای برتری هوایی وعملیات حمله ساخته شده و می‌تواند انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را مورد حمله قرار دهد. این  جنگنده تک سرنشین و 2 موتوره سرعت مافوق صوت دارد. گفته می‌شود در مجموع ۷۶ فروند جنگنده سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۸ به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود که ۲۲ فروند از این هواپیماها تا سال ۲۰۲۴ وارد خدمت می‌شوند.

یک نشریه آمریکایی اخیرا در مطلبی به احتمال فروش جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-۵۷ ساخت روسیه به هند، الجزایر و ترکیه اشاره کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556889

مهمترین اخبار ایران و جهان: