نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 11:52

۲۰ درصد مرکبات مازندران در سبد صادرات قرار می‌گیرد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۰ درصد محصول مرکبات تولیدی استان در سبد صادرات قرار می‌گیرد که اثر خود را روی قیمت محصول می‌گذارد و هرچه به سمت صادرات محصول پیش برویم قطعا قیمت محصول بهبود خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بابک مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه ما خدمت به قشر زحمتکش کشاورز مازندرانی است و این خدمت یک خدمت بی منت و بی انتهاست.
وی ادامه داد: افق کشاورزی استان، روشن و به سمت تعالی و دانش بنیان شدن است و بر اساس سند توسعه کشاورزی استان، هدفمند و با برنامه حرکت خواهیم کرد.

مؤمنی اظهار کرد: در ابتدای دهه ۹۰ سند و برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران را تدوین کردم و امروز به دنبال به‌روز کردن برنامه‌ها و اجرایی کردن این برنامه‌ها هستم.
 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به راه‌اندازی قرارگاه طیور، برنج و مرکبات در استان اشاره کرد و گفت: این محصولات به صورت قرارگاهی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند و مدیریت خواهند شد.

وی تأکید کرد: امور کشاورزی استان را با کمک مردم پیش می‌بریم و تمامی مراحل تولید تا صادرات را به خود مردم واگذار می‌کنیم.
مؤمنی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۱۵ هزار هکتار باغات مرکبات استان حدود ۳ میلیون تن محصول برداشت شود، گفت: امسال برای صادرات ۵۰۰ هزارتن مرکبات هدف‌گذاری کردیم.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: امسال صادرات نارنگی نسبت به سال قبل ۵ برابر شده و به حدود ۱۱ هزار تن تاکنون رسیده است.
 وی گفت: ۲۰ درصد محصول مرکبات تولیدی استان در سبد صادرات قرار می‌گیرد که اثر خود را روی قیمت محصول می‌گذارد و هرچه به سمت صادرات محصول پیش برویم قطعا قیمت محصول بهبود خواهد یافت.
مومنی اظهار کرد: شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران است و باغداران برای دستیابی به قیمت مناسب باید تولیدی بر اساس استاندارهای روز دنیا باشد.
وی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی مازندران باید با دریافت اظهارنامه از داخل استان باشد و صادرات بصورت شفاف انجام شود.
مؤمنی تاکید کرد: ۱۰ هزار هکتار از باغات استان QR code دریافت و محصول شناسنامه‌دار تولید کردند که قابلیت صادرات دارد و امسال هم ۱۰ هزار هکتار دیگر به این سطح اضافه خواهد شد؛ هرچند این سطح اصلا قابل قبول نیست.
 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تمام ظرفیت‌ها را بکار گرفتیم تا محصول باکیفیت و شناسنامه دار از مازندران صادر تا برند مازندران در بازارهای جهانی حفظ شود.
مومنی گفت: برای ارتباط با کشاورزان و انتقال دانش نوین، از ظرفیت کشاورزان پیشرو استفاده خواهیم کرد و قطعا به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت می‌کنیم.
وی ادامه داد: باید ظرفیت صادرات برنج را به حرکت درآوریم تا بازار داخلی را تعدیل کنیم و همانند محصولات لوکسی همچون زعفران و پسته، به فکر صادرات برنج بسیار باکیفیت ارقام محلی باشیم.
مؤمنی تصریح کرد: زمینه‌های صادرات محصولات کشاورزی باید فراهم باشد تا تجار و بازرگانان خارجی بتوانند محصولات مورد نیاز خودشان را از مازندران تامین کنند.
 وی تشکیل نمایشگاه دائمی محصولات کشاورزی و کشاورزی دانش‌بنیان را از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران برشمرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557501

مهمترین اخبار ایران و جهان: