نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 15:30

برخورد قانونی قاطع با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار انجام شود

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تأکید بر ضرورت برخورد قانونی قاطع با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار گفت: هیچ گونه مماشات و تبعیضی با سارقان حرفه‌ای وجود نخواهد داشت و قصور و کوتاهی در این مورد از هیچ شخص یا دستگاهی پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، سید محمد موسویان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در هفتمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در سال جاری اظهار داشت: موضوع سرقت یکی از اساسی‌ترین معضلات اجتماعی و همچنین مهم‌ترین مسئله در حوزه پیشگیری، فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های مرتبط باید عوامل مرتبط در این زمینه را شناسایی و نسبت به رفع و برطرف کردن زمینه‌های وقوع جرم سرقت اقدام جدی کنند تا شاهد کاهش آمار در این حوزه باشیم.

موسویان با تأکید بر ضرورت برخورد قانونی قاطع با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار افزود: زمانی که انواع ناهنجاری‌های اجتماعی و جرائم کاهش پیدا کند در جامعه آرامش حاکم خواهد بود؛ بنابراین در این راستا هیچ گونه مماشات و تبعیضی با سارقان حرفه‌ای وجود نخواهد داشت و قصور و کوتاهی در این مورد از هیچ شخص یا دستگاهی پذیرفتنی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌های کاهش جرم سرقت، تدوین و اجرای مستمر طرح‌های پیشگیرانه بوده و شناسایی نقاط جرم‌خیز و همچنین تمرکز بر نقاطی که بیشترین فراوانی وقوع جرم سرقت است، باید در اولویت قرار گیرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581245

مهمترین اخبار ایران و جهان: